IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Европейският съд даде шоколадовото зайче на всички

Магистратите отказаха да го регистрират като защитена марка

Европейският съд даде шоколадовото зайче на всички

Шоколадовите зайчета, еленчета, мишки и камбанки няма да бъдат регистрирани като защитена марка в Европа и ще могат да бъдат произвеждани от всички шоколадови фабрики.

Фигурките със златист станиол, които се продават и у нас, останаха без име, след като европейският съд в Люксембург реши, че те не са достатъчно оригинални, за да бъдат регистрирани като търговска марка на два шоколадови гиганта – Lindt и August Storck.

Магистратите прецениха, че коледните и великденски зайчета и златистите камбанки на швейцарския производител не се отличават с особена самобитност, за да бъдат запазени само за него. Формата на зайчетата, обвити в златист станиол и украсени с червени панделки, не е достатъчна купувачът да установи произхода на стоката и да я свърже с конкретния производител.

Опаковката – златист станиол и червени панделки, също не е достатъчно оригинална, за да се признае за защитена марка.

Златната мишка  Storck не се различава особено от правеното от други, обявиха европейските магистрати.

Зайците, еленчета и камбанките от шоколад са типични за европейската култура и не могат да бъдат само за определени  производители, смятат съдиите.

Решението на съда ще позволи и на други шоколадови фабрики да отливат популярните лакомства, които са особено разпространени в католическия свят.

Регистрация на марка на Общността позволява на производителя да забрани използването й от конкуренти на територията на всички страни членки на ЕС. Тя се признава автоматично, без да е необходимо да бъде регистрирана от патентните власти във всяка от европейските страни. Срокът на действие на марката е 10 г. като тя може да се подновява неограничен брой пъти.

България досега е защитила в ЕС около 100 търговски марки. Сред тях са курортите Банско и Ривиера, „България ер”, „Софарма”, „Женска либерална мрежа” и плодово вино от арония.

Решението за великденското зайче идва само няколко дни след друго „сладко” постановление на базирания в Люксембург съд.

С него на Италия беше забранено да продава „чист” шоколад. Съдът нареди да бъде отменен действащия на Апенините закон, според който шоколадови изделия, направени от 100% какао се обозначават като „чисти”, за да бъдат отличени от тези, в които какаовото масло е заместено от други растителни мазнини.

Според европейския регламент за шоколада, под това търговско наименование може да се продава продукция, в която са вложени до 5% други растителни мазнини.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата