Членовете на Европейската комисия са изхарчили над 9 милиона евро за пътувания с частни самолети, ваканции в луксозни курорти и коктейли, разкрива разследване, цитирано в четвъртък от лондонския "Дейли телеграф".
Проучването на Бюрото за разследваща журналистика сочи, че разходите на еврокомисарите за пътувания с частни самолети за периода 2006-2010 г. възлизат на над 7,5 млн евро.
Десетки хиляди евро са били изхарчени за пребиваване на членовете на комисията в петзвездни хотели на места като Папуа-Нова Гвинея, Гана и Виетнам.
Пищните коктейлни партита на комисията са стрували повече от 300 000 евро, а само един от коктейлите в Амстердам е излязъл 75 хиляди евро.
Хиляди са дадени като хонорари на първокласни оркестри да свирят на приемите, а на гост лекторите на тези прояви са били давани скъпи подаръци, вкл. бижута от "Тифани".
Британски министри и евродепутати реагираха в сряда гневно на разкритията за харчовете на Европейската комисия, посочва вестникът.
Министърът по въпросите на Европа и НАТО Дейвид Лидингтън заяви, че изнесените числа доказват, че ЕК първо трябва да ореже собствените си разходи, преди да бъдат удовлетворени настояванията й за увеличаване на бюджета й.
Лидингтън припомни, че данъкоплатците в Европа с труд свързват двата края и тази "екстравагантност и разхищение" ще навредят на репутацията не само на отделните комисари, но и на цялата комисия.
Данните на базираното в Лондон Бюро за разследваща журналистика сочат, че председателят на ЕК Жозе Мануел Барозу е направил сметка за 28 000 евро за престой от четири нощи в петзвездния хотел "Пенинсула Ню Йорк" през септември 2009 г.
Когато е участвал във форума на ООН за климата, е бил придружаван от осмина помощници. Сметката превишава близо трикратно лимита от 275 евро за нощ в Ню Йорк съгласно вътрешните правила на ЕК.
Освен изхарчените 7,5 млн. евро за полети с частни самолети 118 000 евро са отишли за лимузини, които да разкарват еврокомисарите по официалните им срещи.
От ЕК обясниха, че наемането на частни самолети, наричани "аеротакси", е ставало само в изключителни случаи, когато не е имало обикновени полети, пише "Дейли телеграф".
(БТА)