IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Онлайн капани: Австрийски "love" сайт ужили българин

Такси, маскирани като "членство", ловят шарани

Снимка: архив, Reuters

Снимка: архив, Reuters

Австрийски сайт за запознанства е изтеглил близо 200 лева от кредитна карта на българин, съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ) в България.

По време на пътуване до Австрия нашенецът решил да се регистрира в сайт за запознанства, където изрично било записано, че регистрацията е безплатна. След това обаче онлайн платформата му предложила членство на цена от 1 евро и той се съгласил. По време на процеса на плащане обаче в условията пишело, че потребителят ще плати тази сума еднократно, без да се сключва дългосрочен договор, пише "Монитор".

Четири месеца по-късно мъжът получил съобщение от банката, че от кредитната му карта са изтеглени 89,90 евро от същия австрийски уебсайт. По-късно било установено, че фирмата собственик е германска.

Той направил опит да се свърже със сайта по имейл и телефон, но отговор така и не получил. Впоследствие дори се разбира, че задълженията му са прехвърлени към колекторска фирма.

Съгласно приложимото право търговецът не може автоматично да подновява договора, а случаят е предаден на германската потребителска организация за разследване, обясняват от родната потребителска организация.

Според експертите 3,5 милиона европейци са попадали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години, сочи проучване.

До абонаментни капани обикновено се стига, след като хората са приели оферта онлайн или през социалните мрежи. Близо една пета, или 19% от потребителите, избират да продължат да плащат, когато компанията им иска пари, въпреки че смятат, че не са поръчали нищо.

Анализът показва, че средната цена на абонаментен капан за европейските потребители е била 115,7 евро. Наскоро дори българска фирма сигнализирала ЕПЦ, че е получила предложение по имейл за безплатна реклама в английски сайт. Търговецът веднага се хванал на въдицата, но малко по-късно се оказало, че в условията на договора има дребен шрифт, според който собственикът трябва да плати годишен абонамент за тази реклама.

Опареният веднага потърсил съдействие от потребителския център, но се оказало, че ЕПЦ няма как да помогне, тъй като организацията има право да се намесва единствено в казуси, в които са засегнати физически лица. Поради тази причина случаят е пренасочен към експертите от Европейската комисия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ЕС
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата