IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Унгария – страната, която създава енергия, вкус и сила

Инвестиция за милиони изгражда един от най-успешните бизнес модели

Унгария – страната, която създава енергия, вкус и сила

Снимка: Павел Гълъбов

Унгария е известна със своя Гулаш и отстояването на собствен възглед за развитието на Обединена Европа. Страната отдаван се е простила с комунистическото си минало и е прегърнала идеята на свободния пазар в Европа, ориентиран към силен износ на стоки. Тук се ражда една от най-популярните енергийни напитки в повече от 50 страни по цял свят – Hell Energy.

Собствениците – местни патриоти, решават да подпомогнат един от най-бедните региони в страната – около град Мишколц, инвестирайки милиони в два завода - за производство на енергийни напитки и за производство на алуминиеви кенове. Събирайки целия производствен процес в една ръка, те създават един от най-успешните бизнес модели на пазара на енергийни напитки в света.

Мишколц – третият по големина град в Унгария, намиращ се в най-бедния район на страната

По времето на комунизма Мишколц е бил развиван като град с доминиращи производствени мощности за промишлеността. Днес градът е известен със своите термални води, които придават туристически блясък на иначе индустриалния му облик. Именно от този район в рамките на всяка година към 50 страни се отправят 1,5 милиарда кенове. От създаването си през 2006 година компанията се развива с бързи темпове и държи лидерски позиции в няколко държави, включително и в България с над 51% пазарен дял по продадени бройки.

Други забележителности на града са Националният театър, Градската галерия, ортодоксалната синагога, множеството католически и протестантски катедрали, православна църква, съхранената архитектура на централната градска част, китни площади и богато запазена зелена зона в града.

Идеята зад напитката, която дава енергия, вкус и сила

Източна Европа има нужда от отговорни бизнес решения за развитието си и догонването на стандарта в по-развитата и богата Западна част на континента. Пример за патриотична инициатива дават собствениците на компанията, които се завръщат в родното си място, за да го развият, инвестирайки в "пусти полета за царевица".

Първоначално произвеждат енергийни напитки на ишлеме. След това обаче се ражда мечтата за собствена фабрика. Избират място близо до Мишколц, където да отворят свой завод, осигурявайки работни места и развитие на региона. Изградена е първата поточна линия. Не след дълго време е добавена още една. През 2018 година производството се удвоява с добавянето на трета поточна линия. Ако и трите работят с максимален капацитет, в рамките на денонощие се произвеждат 4 500 000 енергийни напитки.

Компанията притежава най-престижния сертификат за качество FSSC22000 и през определен период контролни органи проверяват дали продукцията съответства на изискванията. Всички елементи от производствения процес са свързани с компютърно управление, а продуктът преминава през над 100 контролни точки за качество, преди да напусне фабриката.

За да затвори напълно производствения процес, Hell Energy изгражда само за осем месеца и завод за алуминиеви кенове през 2017 година, разположен на площ от 42 000 квадратни метра. Двете фабрики са свързани, а пътят на една енергийна напитка от поставянето ѝ на лентата до излизането ѝ навън покрива обиколката на футболно игрище.

Освен популяризирането на продукта, чрез известни личности като Брус Уилис, унгарците спонсорират в продължение на две години и отбор във Формула 1 – AT&T Williams. В последствие се отказват от този вид реклама, за да инвестират в производство. Плановете на компанията са скоро да добавят още една поточна линия и да отворят напълно автоматизирания си "висок склад", който ще работи без никаква човешка намеса на място.

В момента туристическият бизнес също е в полезрението на групата. Те са изградили един от най-модерните СПА – комплекси в Унгария – Avalon Park, намиращ се в един от кварталите на град Мишколц.

Родолюбието на унгарците ни кара да преосмислим работата си в България и това, което може да направим за развитието на родния край. Източна Европа страда от един общ проблем – все още сме бедни.

Бедността се решава с много работа и общи инвестиции за постигането на повече заетост, което води до по-щастлив и работоспособен народ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ЕС
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата