Законодателният пакет “Мобилност 1” може да бъде окончателно приет до края на годината. Надежда за това изрази транспортният еврокомисар Виолета Булц след приключването на заседанието на транспортните министри от ЕС в Люксембург днес.
"Различията са много малки. Имаме 3-4 отворени въпроса. Не казвам, че те са незначителни, но е постижимо да приключим досието тази година и най-накрая на дадем на пътния транспорт предвидима, прозрачна и ефективна законова рамка, с която може да се развива", заяви Булц.
В момента Съветът и Европейската комисия изчакват конституирането на новия Европейски парламент, за да започнат тристранни преговори по окончателния текст на директивите в пакета. След което компромисът трябва да се одобри от евродепутатите и от Съвета.
Булц каза, че докладчиците на парламента, които работиха по текстовете, приети през април и ще водят преговорите сега, са преизбрани на изборите и са силно мотивирани да си довършат работата. Тя изрази надежда, че и застъпващото на 1 юли Финландско председателство на ЕС ще успее да приключи законодателното предложение.
“Това бяха едни от най-трудните преговори в мандата ми и се гордея, че успяхме да осигурим не само обща позиция на страните членки, но и одобрението на Европейския парламент на първо четене”, заяви Булц.
Тя добави, че в предстоящите преговори “никой не може да получи всичко”, но че досието е изключително важно.
България се опита безуспешно да блокира приемането на пакета в Съвета и в Европейския парламент, но остана в малцинство и в двата случая, като на няколко пъти имаше възможност с процедурни действия да отхвърли законодателството, но не успя да ги реализира.
Румънското председателство не даде старт на тристранните преговори, тъй като Европейският парламент се произнесе само 20 дни преди изборите и сега те ще бъдат предадени на финландците.
Първото заседание на новоизбраните евродепутати ще е на 2 юли, а в края на месеца те ще излязат в отпуск до септември.
Пакетът предвижда нови правила за работното време и почивките на шофьорите на ТИР, за каботажните превози, за ограничаването на компаниите пощенски кутии, които се регистрират в една страна, а работят в друга, за да пестят от възнагражденията на шофьорите и за цифровизация на документацията, която ще подобри с 60% ефикасността на международните товарни превози.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.