Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?
"Българската позиция в последната година беше доста добре координирана между отделните политически партии, а също така между правителството и бранша, което даде възможност да имаме стабилни и обосновани искания към Европейската комисия", посочи бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев в "България сутрин".
Той допълни, че целта на българската позиция е била в Комисията да се върне пакета от трите досиета - за командировките, почивките, а също така и за каботажа - връщането на камионите в страната, в която са регистрирани.
"Вече шансовете ни са много по-малки, затова се говори и за отстъпки. Влизаме в триалог между Съвета на Европа, Европейската комисия и Европейския парламент. И имаме много малко възможности да влияем там", каза още Петър Мутафчиев.
"Това са нормални процеси и печели този, който е активен. Този, който успява да убеди другите в своята правота и че интересът на страната е близък до този на другите страни", заключи той.
"Първоначалната идея на пакета - единна регулация и подобряването условията на труд, е нещо добро. При дефицит на шофьори в момента в Европа, ние ще сме първите, които ще подкрепим законова регулация, която да подобри техните условия. От въвеждането на пакета до сегашния етап, той драстично се измени", коментира Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред репортера на Bulgaria ON AIR Стоян Тричков.
И допълни, че до момента нашата позиция като бранш и като държава, е в абсолютно единомислие с румънската държава и бизнес. Ако румънският комисар бъде одобрен, ще имаме по-улеснена работа с комисията, което е важно за нас, защото ние искаме да бъдем част от решението, да стигнем до балансиран мобилен пакет, стана ясно още от думите на Рашков.