IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Високи цени на полети, хотели... наблюдават се признаци на умора от пътуванията

Протестиращите срещу свръхтуризма могат да получат това, което искат

Високи цени на полети, хотели... наблюдават се признаци на умора от пътуванията

Снимка: БГНЕС

За следващата си лятна почивка, може би ще се замислите за протестите срещу туризма в някои части на Европа.

През последните месеци движението обхвана Испания, а Гърция може да въведе ограничения за круизните кораби, посещаващи най-популярните острови в страната от следващата година. Но тези, които искат да ограничат прекомерния туризъм, трябва да внимават какво си пожелават.

Засега спадът в настроенията на туристите е най-силно изразен в САЩ. Европа се държи, може би подкрепена от богатите американци, които пътуват до Париж и Милано. Но опасността е пазарът да се охлади още повече, като слабостта в ниския сегмент се разпространи и върху по-богатите потребители, докато европейските туристи също намалят разходите си.

Така или иначе, тази динамика повдига въпроси за това, което ще нарека „carry-on trade“: замяна на разходите за вещи, като обувки и чанти, с преживявания, като ваканции и хранене навън.

След като не можахме да разперим криле по време на пандемията, потребителите по цял свят дадоха приоритет на почивките на плажа и в града. Въпреки това три години по-късно навсякъде се наблюдават признаци на умора от пътуванията, изострени от високите цени на полетите и хотелските стаи, които балонът ускори. Поради това хотелите, авиокомпаниите и онлайн туроператорите в САЩ представят предимно приглушени прогнози за тази година.

Миналата седмица Airbnb Inc. съобщи, че наблюдава някои признаци на отслабване на търсенето от страна на американските клиенти, които правят резервации по-близо до момента на пътуването си. Expedia Group Inc., която управлява едноименната си марка и Hotels.com, също заяви миналата седмица, че през юли е отчела забавяне на темповете, предимно в САЩ.

Спадът се отрази и на хотелските вериги, включително Hilton Worldwide, Hyatt Hotels и Marriott International, а Walt Disney Co. отчита по-малко посетители в своите тематични паркове в САЩ през тази година.

Със сигурност пътуванията не падат от скалата. Но това е забавяне спрямо много високите темпове на растеж, когато икономиките се отвориха отново за нещо по-пешеходно. Изглежда, че се наблюдава известна загуба на апетит в ниските и средните сегменти на пазара, тъй като потребителите се противопоставят на по-високите цени на хотелите и самолетните билети и стават по-предпазливи преди изборите в САЩ.

Анализаторите на Bernstein предполагат, че поколението Z се е върнало към пътуванията по-бавно от очакваното, което може би е една от причините за забавянето на темповете на растеж на Airbnb. По-възрастните и по-заможни потребители все още харчат, особено американците, които се възползват от силния долар, за да посетят Европа. Това може да обясни защо досега регионът се държи стабилно.

TUI AG, най-големият в света оператор на туристически пакети, заяви, че летните резервации в световен мащаб са се увеличили с 6%, като са продадени около 88% от програмата, като и двата показателя като цяло съответстват на тези през 2023 г.

Цените на летните почивки в TUI обаче са се повишили с 3% в сравнение със 7% по това време миналата година. TUI обикновено продава на по-заможни туристи, което е една от причините за нейния просперитет. Миналия месец нискотарифната авиокомпания Ryanair Holdings Plc, която е по-склонна към клиенти, търсещи изгодни цени, намали прогнозата си за цените на билетите, предупреждавайки за значително по-ниски цени.
 

Андреа Фелстед е колумнист на Bloomberg, който се занимава с потребителски стоки и търговия на дребно. Преди това е била репортер във Financial Times.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ЕС
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата