IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Емилиано Сала – жертва на пространствена дезориентация у пилота?

Дейвид Ибътсън бил неопитен и вероятно е нямал лиценз

Снимки: Reuters

Снимки: Reuters

Футболистът Емилиано Сала най-вероятно е станал жертва на неопитността на пилота си, който е изпаднал в "пространствена дезориентация“. Това твърди експертът Хуан Артуро дел Азат, който от години управлява частни самолети и често прелита над Ла Манша.

Според Федералната авиационна администрация, между 5 и 10% от всички инциденти във въздуха са причинени от пространствена дезориентация на пилота. 90% от тях завършват фатално.

Състоянието възниква, тъй като човешките същества са създадени да се ориентират на земята, но не и във въздуха.  Когато сме високо в небето, телата ни се объркват и изпращат фалшиви сигнали.

Самолетът на Емилиано Сала изчезна на 21 януари и бе открит едва преди няколко дни, потънал на 67 метра дълбочина.

"Като разследващи, засега можем само да предполагаме какво се е случило, преди да има официална информация. Но от това, което знаем сега, пилотът не е бил оторизиран да лети с тези навигационни уреди. Ако наистина е така, да стигнем до причината ще е много по-лесно. Ако е попаднал в облак, най-вероятно не е знаел къде се намира, не е успял да използва инструментите и  е изпаднал в така наречената "пространствена ориентация", обяснява Артуро дел Азат.

"В такъв случай тялото ти изпраща неправилни сигнали. Казва ти, че самолета се издига или пада на случаен принцип. Единственото, на което можеш да разчиташ, са уредите. Това е нещо обичайно, но също така е и нещо, за което пилотът трябва да има лиценз и тренировки“, допълва експерта.

Засега още не е ясно дали Дейвид Ибътсън е можел да използва навигацията на машината, но неговата неспособност да управлява самолет е основната причина за инцидента според разследването до момента.

Самият той е написал във Facebook профила си, че е "малко ръждясал в използването на системата за приземяване“.

След като откриха самолета, Air Accident Investigation Branch обявиха, че се обмислят следващите стъпки. Те обаче не могат да дадат срок, в който машината да бъде извадена от водата или обещание това изобщо да се случи.

"За сега работим под водата, когато времето ни позволява да използваме нашите устройства.  Не можем да ви кажем, кога ще го извадим. Дори ние не знаем, дали ще го направим“ заяви говорил на AAIB.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата