IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Застраховането като обещание и оправдано доверие

От какво са най-доволни клиентите на Дженерали

Снимка: Дженерали

Надали данните за нивата на безработицата в страната, песимистичните икономически прогнози, високите цени и ниските доходи, предстоящият зимен отоплителен сезон биха предразположили българинът да отдели пари за застраховка на дома си, и то точно сега. Това е реалността... 

Но всички помним наводненията в Хасковско и земетресението в Перник през миналата 2012 година, както и последвалите проблеми за собствениците, повечето от които незастраховани. 

А ураганът в Габрово от началото на тази година, който вилня със 135 км/ч и почти със същата сила в Търново и Кърджали, Дряново, Троян, Русе? Щетите от ураганната буря в Габрово надминаха 3,2 милиона лева, а пострадалите и разрушени частни сгради са близо 420. 

Хората все още някак си не вярват, че ще получат обезщетения от застрахователя, още повече когато бедствията не могат да се прогнозират. Статистиката показва обаче точно обратното - че при кризисно събитие застрахователите подават ръка и реагират адекватно към своите клиенти, попаднали в затруднено положение.

По информация на Комисията за финансов надзор 109,514 млн. лв. са брутните премийни приходи на застрахователите в България от януари до юли 2013 г. по полици с покритие „Пожар и природни бедствия“, а 35,071 млн. лв. са тези за „Други щети на имуществото” за същия период. Срещу тях стоят 19,372 млн. лв. изплатени обезщетения по имуществени застраховки по покритие „Пожар и природни бедствия“ за същия период на 2013 г., а 7,315 млн. лв. са изплатените обезщетения за „Други щети на имуществото”.

През последната година фокусът на Дженерали Застраховане е насочен към образоването на населението относно, какво и как може да ползва най-изгодно, като застрахователно покритие за имуществото си, какво да търси като информация и покрития, как да прецени колко е достатъчно и изгодна ли е премията.

Компанията обаче също така се стреми да подобри информираността на хората, клиенти - настоящи и потенциални, както за най-добрите условия при сключване на полицата, така и за тънкостите при завеждане на щети и тяхното изплащане, което е не по-малко важно. 

Застраховането е обещание. Обещание, че срещу заплащане на определена цена днес (премия) клиентът ще бъде овъзмезден при настъпване на определено неблагоприятно събитие или събития в бъдеще.

Логично, купувайки застраховка, клиентът се доверява на застрахователя си. При директна размяна сделката се консумира бързо и едновременно от страните, но при отложено потребяване на услугата - при едно обещание за бъдещи действия - понякога у клиента остава съмнение за надеждността на насрещната страна. И това много често е фактор за демотивация на потенциалните клиенти. Ето защо е важно още предварително да се знаят и да са прозрачно разписани механизмите за предявяване на претенции и последващо обезщетение.  

Запитахме експертите по обработка на щети и изплащане на обезщетения в Дженерали Застраховане от какво са доволни клиентите на компанията. Ето отговорите, които получихме: 

Клиентите на компанията са доволни от факта, че формата на застраховане по всички полици "Домашно имущество" на Дженерали е по "Първи риск". Това означава, че Застрахователят не отчита подзастраховане при изплащане на щети, когато застрахованата сума на апартамента/ къщата е по-малка от действителната стойност на сградата, освен това Дженерали е една от малкото застрахователни компании на българския пазар, която не прилага самоучастие на клиента по риска земетресение и наводнение.

Клиентите са доволни от възможността за онлайн регистриране на щети по застраховка „Домашно имущество”. Дженерали е една от първите компании на българският пазар, която въведе това изключително удобство. В случай на щета клиентите могат да заявят искане за оценка, чрез попълване на лесна онлайн форма и да я изпратят само едно натискане на бутона „Изпрати”.

След обработване на щетата до 3 дни експерт на Дженерали Застраховане АД се свързва с клиента и се уговарят за оглед или дава информация за нужните документи. На специално разработения сайт за клиенти и агенти на компанията, може да се намерят също така и подробни указания за действия при извършване на самостоятелна ликвидация по имуществената застраховка. С поддържането на тази функционалност компанията цели професионална консултация, помощ, облекчена и открита процедура за разглеждане на щетата. Надали има смисъл да повтаряме, че тази услуга е валидна 24/7 и премахва необходимостта от посещение на офис на компанията. 

Разбира се, ако клиентът намира затруднения в заявяване на щети по интернет, той винаги може да се свърже с денонощния Асистънс телефон на компанията - 02/92 67 222 или да посети някой от най-близките му офиси. В допълнение към последното и с цел максимално улеснение, наскоро Дженерали промени работното време на представителните си фронт-офиси, като те вече за отворени за клиенти и в събота до 13.30ч.

Не на последно място клиентите на компанията изказват задоволство от бързият отговор, който получават за взетото решение по щетата (плащане или отказ), което се случва до 3 дни от датата на последния представен документ от клиента. 

Дребен факт, но нека споменем че клиентите са изказали задоволство и от това, че обезщетението по полиците Домашно имущество се калкулира на базата на средни за пазара цени на бояджийски материали и труд.

След опита придобит от справяне в споменатите по-горе в текста критични ситуации за някои региони на България, засегнати от природни бедствия, компанията може да се похвали с изключително добра и професионална организация на процесите за огледи и спешно обезщетяванe на застрахованите при настъпване такива ситуации (компанията организиране на дежурни служители, които приемат заявени щети или насочват клиентите или мобилни екипи в засегнатите региони, др. спешни мерки.)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата