IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Защо мъжете и жените невинаги се смеят на едни и същи шеги?

Силният пол харесва визуални шеги и ситуационен хумор

Снимка: архив, БГНЕС

Снимка: архив, БГНЕС

Мъжете харесват визуални шеги и ситуационен хумор, които са значително по-забавни за тях, отколкото за жените, показва проучване, цитирано от „Мейл онлайн".

В същото време жените оценяват повече от мъжете шегите на политически теми и тези относно семейните отношения.

Изводът е направен сред 3380 души, които са присъствали на изложба на карикатури, публикувани в британски вестници и списания между 1930 и 2010 г.

При представянето на 19 двойки карикатури, от които са поискали от участниците да изберат любимите си, са се появили различията между половете.

Като цяло мъжете предпочитат визуални шеги в сравнение с жените.

Представителите на силния пол харесват повече от жените карикатурите, в които се използва ситуационен хумор, като например кутии с боя, падащи върху добре облечени хора на улицата.

Но те оценяват по-слабо шегите на домашна тематика, като например брака, както и политическите вицове.

Професор Робин Дънбар от Оксфордския университет, психолог, който анализира данните, казва: „Установихме, че мъжете се забавляват повече от жените с визуални, непосредствени шеги, като например ситуационни гафове - шеги като тези, в които някой се подхлъзва върху бананова кора. Изглежда, че жените сякаш са по-задълбочени и предпочитат по-изтънчени шеги за взаимоотношенията и начина, по който хората си взаимодействат“.

„Тези резултати са донякъде логични, тъй като жените обикновено прекарват повече време в обсъждане на социални взаимоотношения, докато мъжете се сближават повече чрез шеги и опити да се разсмеят“, пояснява проф. Дънбар и допълва: „Ситуационните гафове и визуалните шеги са бързи, остроумни и са склонни да предизвикат смях, така че може би отговарят по-добре на начина, по който мъжете общуват“.

Карикатурите, публикувани във вестници и списания, са добър начин за измерване на чувството за хумор, тъй като обикновено предават бърза шега чрез едно изображение и минимален брой думи - обикновено балонче с реч или надпис.

Проучването в Музея на карикатурата включвало шест вида карикатури: занимаващи се със социални или политически коментари; съдържащи словесни шеги като каламбури или игра на думи; съдържащи визуални шеги; показващи забавни ситуации като спъване, падане и др.; засягащи битови теми.

Както мъжете, така и жените предпочитат по-новите карикатури и намират за най-смешни словесните шеги, социалните коментари и шегите, свързани с битови ситуации. Този извод е направен въз основа на карикатурите, които според тях са им харесали най-много от представените двойки.

Жените обаче малко повече харесват битовите шеги, като тези, които се фокусират върху поведението на съпрузите и съпругите и романтичните отношения като цяло, както и карикатурите за политически събития и политици в публичното пространство.

Може би е парадоксално, но изследователите, които пишат в списание „Хумор“ (Humor), предполагат, че това може да се дължи на факта, че жените се занимават със света по-рефлексивно, а мъжете - по „по-повърхностен, основан на хумора начин“.

Резултатите сочат още, че максимум двама герои в една карикатура са най-подходящи за разсмиване, без да се налага хората да се напрягат твърде много, за да разберат мотивите на твърде много хора в сценария.
(БТА)

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Свободно време.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата