Маестрото на пищните визуални спектакли сър Ридли Скот продължава смаова с невероятна енергия за работа и на 86 години се завърна към едно от най-грандиозните си постижения - "Гладиатор". Продължението на прашния епос за мечове и сандали се очаква да излезе през зимата, а надеждата на спонсорите, инвестирали 250 милиона долара, е да има възвръщаемост.
Ала първите кадри предизвикаха скандал и хиляди гневни коментари от фенове, както на оригинала, така и на историята на Римската империя. Една от причините е използването на хип-хоп песни в дебютния голям триминутен трейлър на мегапродукцията. Според много коментатори онлайн подобно звучене изобщо няма място в жанра и "вади" хората от сюжета и историческия контекст.
За тях това е покварен анахронизъм, който хвърля петно върху първия филм, станал легендарен и със саундтрака на Ханс Цимер. Този път великанът Цимер дори не е автор на музикалния съпровод и е заменен от Хари Грегсън-Уилямс. Ясно е, че в готовия нов "Гладиатор" ще има класическа симфонична музика, но киномани се тревожат, че сър Ридли Ското тотално е изпуснал юздите и в опит да бъде "модерен" ще вкара хип-хоп парчета в самата творба, а няма да се ограничи само до рекламните трейлъри.
Друг вектор на критика към предстоящото продължение е в образа на Дензъл Уошингтън - големият актьор играе някогашен роб, който е забогатял и иска да си отмъсти на имперската система. Тук някои коментатори прогнозират тежко напояване с модерни политически паралели и замърсяване на културното наследство на оригиналния филм, да не говорим за самата грандиозна история на Древен Рим.