Компанията BMW официално представи новото поколение на седана си 5-Series. Още в базовото си оборудване моделът е получил светодиодни фарове, мултимедийна система с управление с жестове, "акустична" капсула за двигателя и скоростната кутия, а също така и ново задно окачване и система за дистанционно паркиране, при която водачът не трябва да бъде в колата.
Габаритите на седана са дължина от 4935 мм, широчина – 1868 мм, височина – 1466 мм и разстояние между двете оси от 2975 мм. В сравнение с предшественика си автомобилът е с 36 мм по-дълъг, с 2 мм по-висок и с 6 мм по-широк. Междуосието е увеличено с 8 мм.
В конструкцията на новата "петица" са използвани алумуний, стомана и магний, което е позволила да се смъкнат 100 кг. от теглото, като същевременно каросерията е станала по-здрава. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален с 10% и достига 0,22, което според BMW е най-доброто постижение в сегмента.
Окачването на седана е променено, като е включена нова активна система за компенсиране на накланянето. Тя се управлява по електронен път, като за разлика от предишната 5-Series стабилизаторите не са хидравлични, а са оборудвани с електрически мотори.
На първо време моделът ще получи 4 силови агрегата. Това са 2,0-литров бензинов с 4 цилиндъра, развиващ 252 к.с. (версия 530i), 3,0-литров бензинов с 6 цилиндъра, развиващ 340 к.с. (540i), 2,0-литров дизел с 4 цилиндъра и 190 к.с. (520d) и 3,0-литров дизел с 6 цилиндъра и 265 к.с. (530d).
Всички двигатели с изключение на по-слабата дизелова версия, за която е предвидена 6-степенна механична скоростна кутия, работят с 8-степенен автомат. Системата xDrive ще се предлага за всички модификации, като с нея са достъпни пълноуправяемо шаси и активно кормилно управление.
Седанът е оборудван и с технологията SYNTAK (Synergie-Thermoakustik-Kapsel), която намалява шума от двигателя, съхранява топлината му и снижава разхода на гориво. Тя представлява капсула около мотора, която е направена от олекотен звукоизолационен материал.
Новата "петица" ще получи същия мултимедиен комплекс, който се появи и при новото поколение на 7-Series. Той може да бъде управляван с помощта на жестове или с гласови команди. Налице е и нов проекционен дисплей, който е със 70% по-голям от предишния. Има още безкабелно зарядно за смартфон, климатична система с йонизация и ароматизация на въздуха, аудиосистема Bowers & Wilkins с 1400 вата, седалки с функция за масаж, активен круиз-контрол, работещ при скорост от 120 км. с възможност за "разчитане" на знаците. Седанът разполага и със система за автоматично престрояване от една лента в друга.
Автомобилът също така ще може да паркира без участието на водача, който ще следи маневрата на дисплея на своя смартфон. Моделът също така е оборудван със система, с която да обменя информация с други автомобили, както и с въможност да получаване на електронна поща и на SMS-и на смартфона на водача.
Продажбите на новото BMW 5-Series стартират на 11 февруари 2017 г., а още през март ще се предлага хибридна модификация, както и "напомпана" версия – M550i, с 8-цилиндров мотор с 462 к.с.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.