Собственици на "хотели" за гуми продават онлайн "галошите" на некоректните си наематели. В сайтовете за обяви може да се видят публикации както на летни, така и на зимни гуми, които не са били потърсени сезон или повече от собствениците си. За да се отърват, гумаджиите ги продават на по-ниски цени, пише "Монитор".
Но много от тях са много старо производство, а и след допълнителен престой по стойките вече трудно се продават.
Иначе търговията с гуми, останали от вносни автомобили, които на запад се продават с по два чифта „обувки“, тази година намалява.
Повече обяви има за гуми китайско производство с неизвестни марки, които са по-нисък клас, но се предпочитат, защото са нови.
Цените за „преобуването" на автомобила остават без промяна поне за този сезон, но опашки пред центровете няма, защото за разлика от зимата, когато е ред на обратната замяна, няма бързане. Преди да се стигне до „преобуването" на колата, е добре да се провери дали всичко с летния комплект е наред. Първо се прави външен оглед, при който се търсят по страниците на гумата и каналите пукнатини, срязвания или балони.
По закон е достатъчно протекторът на гумата да е 1.6 мм, но производителите препоръчват да е поне 5 мм. Проверката става бързо и без специален инструмент, като се ползва монета от един лев. Тя се слага в грайфера и ако той покрива жълтия ринг около средната част, гумите могат да изкарат и този сезон.