Максимална скорост от 24 км/ч и затваряне на основни улици по обедно време са сред радикалните мерки, които местните власти в Лондон планират за справяне със замърсяването и насърчаване на пешеходството. Миналия месец кметът на Лондон Садик Кан увеличи чувствително "таксата замърсяване" за влизане в централните части на града
На първо време те ще се приложат в т. нар. "Сити" - финансовия център на столицата, където над половин милион души ходят на работа всеки ден. Броят на автомобилите в района е намалял наполовина за последните 20 годиниq благодарение на таксата за замърсяване и поощряването на велосипедите.
Но според City of London Corporation, която управлява Ситито, това не е достатъчно. Целта е автомобилите да спаднат с още 25% до 2030 година, и с 50% до 2044.
Ограничаването на максималната скорост до 15 мили в час (24 км/ч) може да влезе в сила още през 2021 година, като само изчаква одобрение от транспортното министерство. Така или иначе средната скорост в района в момента не надхвърля 17 км/ч заради тесните улици и задръстванията.
Според представители на корпорацията мярката ще е полезна, защото вредните емисии на автомобилите са най-високи, когато те ускоряват. Отделно те планират три от основните улици в района да бъдат отворени само за електромобили. Други артерии пък ще бъдат затваряни по обедно време, за да насърчат работещите да отидат да обядват пеша.
Подобни мерки се обсъждат и за целия Лондон, чийто кмет Садик Кан обяви борбата със замърсяването за свой приоритет. От миналия месец в центъра бяха въведени нови, доста по-високи такси за по-стари автомобили.
Подобна такса ще бъде въведена и на летище Хийтроу от 2022 година - всички по-стари бензинови и дизелови автомобили ще плащат солено не само за паркиране, но и изобщо за възможността да стигнат до летището. Таксата ще е между 10 и 15 британски лири на кола, потвърдиха от управата на Хийтроу.
Още за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.