Купувачите на нови автомобили в Европа, включително и в България, са откровено прецакани спрямо тези в САЩ. По-строгите стандарти за парниковите емисии, както и високите акцизи върху горивата са причината да се образува истинска пропаст между двата пазара.
За парите, които отвъд океана ще ви гарантират солиден, комфортен автомобил с поне шестцилиндров мотор, от тази страна на океана ще получите компактна малолитражка. Нашият опит да сравним най-спортните модели с цена до 30 000 долара в Щатите и у нас го доказва убедително, пишат от automedia.bg.
А как стоят нещата при втората употреба? В България се е зародила цяла индустрия, която изкупува бракувани автомобили, описани от застрахователите на Запад като тотални щети. След това ги възстановява при далеч по-ниските цени на труда тук и после ги излага по автокъщите като "качваш се и караш".
Възможно ли е това свръхпредлагане да компенсира разликите в стандарта спрямо САЩ? За справка, просто отворихме наслуки обявите в Craigslist и в Mobile.bg, за да видим какъв автомобил в движение може да се купи за 600 долара или за 1000 лева.
Прави впечатление, че в Щатите никой не си прави труда да стяга и "разхубавява" автомобилите от този сегмент преди продажба, каквато е практиката у нас. Като цяло обаче за сума до 600 долара в САЩ може да се купи автомобил с размери и най-вече с двигател, каквито не са достъпни в Европа дори и за двойно повече пари. Във втората част на галерията са 15 автомобила до 1000 лева на българския пазар, които ще ви помогнат сами да направите сравнението.