Фактът, че автомобилът стартира като часовник всяка сутрин, закарва собственика си на работа, няма изгорели крушки и климатикът охлажда салона отлично в горещото време навън, съвсем не означава, че всичко е наред. Има редица скрити неизправности, които могат да доведат до повреда на пътя с последвало посещение на сервиз или дори до инцидент.
Експертите от Auto.Mail посочват 5 такива скрити проблема, за които собственикът на превозното средство често дори не подозира. Някои от тях са пред очите му, но той не им обръща ни най-малко внимание, а с течение на времето те се задълбочават и в даден момент могат да се окажат дори фатални за автомобила.
Корозия
С течение на годините цялото желязо неизбежно ръждясва и независимо как се опитвате да защитите каросерията на любимата си кола с антикорозионни средства, рано или късно по вътрешната страна на калниците, вратите, праговете и дори на покрива, се появяват петна от ръжда. А тя е много опасно, особено ако се намира върху силовите елементи от каросерията, тъй като водят до нейното разрушаване.
Факт е, че окачването, скоростната кутия и двигателят на автомобила ще изпълняват своите функции, само ако са надеждно закрепени. Затова и експертите препоръчват обслужването на автомобила да не се ограничава само със смяна на масло, филтри и крушки, а да се обръща внимание на местата, на които са закрепени силовите агрегати. Това се отнася най-вече за собствениците на по-стари превозни средства.
Изтичане на гориво
Дори микроскопични пукнатини понякога са достатъчни, за да започне горивото да тече от маркуча или през корпуса на бензиновия резервоар, който за автомобилите, поради сложността на формата, отдавна е направен от специална пластмаса. Не е трудно да се отгатне какво ще се случи, ако капка бензин се удари в нажежената част на изпускателната система.
Затова и трябва да се обръща сериозно внимание при появата на петна от течности под колата, когато тя е паркирана. Хубаво е при посещение в сервиз (по някаква причина) да се проверява целостта на маркучите, тръбите и дюзите, преминаващи под дъното, като с особено внимание се оглеждат сериозно зацапаните места. Не бива да се забравя, че бензинът (дизелът) не е единствената течност в автомобила, която може да изтича.
Още по темата четете на сайта на Automedia.