IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Президентската институция – подценявана в кампаниите

Експерт: Не знаем нищо за кандидатите, само от коя партия са

Снимка: Архив, Булфото

Снимка: Архив, Булфото

Двупартийният модел в България все още не е разбит. Може би не сме имали достатъчно харизматични личности сред кандидатите, които са били излъчвани от тези партии. Виждаме, че и тази година е така. Това каза пред Bulgaria ON AIR пиар експертът Александър Кръстев.

В разговора се включи и преподавателят от НБУ доц. Десислава Бошнакова, която каза, че причините да нямаме избран президент на първи тур е, че във всички кампании президентската институция е видимо подценявана в публичното говорене и от страна на участващите.

"Това прави и отношението на избирателите доста по-различно, отколкото на парламентарни избори. За мен това също е важна причина и в този предизборен дебат отново чувахме, "който и да изберем той няма правомощия". Голяма част от говоренето беше като на парламентарни избори, а ние всъщност избирахме президент", обясни доц. Бошнакова.

Тя сподели, че ние не знаем нищо за тези кандидати, знаем само от коя партия са.

"И двамата кандидати имат какво добро да покажат като личности. Ние избираме мажоритарно, избираме личността, на която бихме искали да приличат децата ни", категорична е преподавателката.

По думите на Кръстев водещите партии искаха да ни покажат какво ни очаква на едни следващи избори.

"Партиите се готвят много повече за парламентарни избори, отколкото за президентските. Тази институция не бива да се подценява", смята пиар експертът.

Във връзка със силата на социалните мрежи доц. Бошнакова каза, че те са изключително значими за една предизборна кампания, защото достъпът до тях е не толкова контролируем и регламентиран.

"Ако политическите възгледи на един човек могат да се променят от нещо, което е прочел някъде или чул, то той не е имал възгледи", категорична е преподавателката.

Според пиар експерта социалните мрежи функционират по начин, по който най-често виждаме статусите на най-близкото ни обкръжение.

"Социалните мрежи създават много голям потенциал за популизъм за онези теми, които много по-лесно се препращат от човек на човек", каза специалистът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата