Стока, купена онлайн в "Черния петък", може да бъде върната в 14-дневен срок, каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
"В същия този срок, търговецът е задължен да им възстанови обратно средствата, които са платили. Също така имат право и на рекламация. За стоки, които могат да проявят дефекти и т.н., потребителите биха могли да предявят рекламация пред търговеца и той е длъжен да извърши съответния ремонт. Ако не успее да го направи, дължи обратно получените пари", допълни Маргаритов.
По думите му, ако някой се опитва да ограничи отговорността си, това е нарушение и потребителите следва да настояват и да се възползват от правата си по закон или и да сигнализират в КЗП.
"Проверяваме търговската мрежа с наши екипи и на принципа "таен клиент". Също така и онлайн пространството. Там напоследък има доста примамливи оферти, които проверяваме дали са истински. Целта е да сведем до минимум случаите, в които гражданите, искащи да се възползват от промоционалната кампания, ще бъдат жертви на некоректно търговско поведение", допълни той, цитиран от "Фокус".
Маргаритов уточни, че най-честите проблеми на такива кампании са свързани с това доколко тези намаления са реални и какво е качеството на стоките.
"Не е изключено точно в тези кампании, когато се правят големи намаления на цени, стоките да са или с технически проблеми, или пък на принципа на т. нар. продаване на залежала стока и да не притежават необходимите характеристики", препоръча председателят на КЗП.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.