Нещо беше сбъркано с "Пингвините“, постъпващите 1 и 2-годишни дечица в детската градина в гористо предградие на Стокхолм, пише американското издание The New York Times, цитирано от "Фокус".
Момченцата викаха и се удряха, а момиченцата повдигаха рамене и плачеха, за да бъдат вдигнати от родителите си. С други думи, дечицата се бяха разделили според традиционните полови линии. А тук това не е добре прието.
Преподавателите веднага изхвърлиха от стаята всички детски колички и куклички. Те веднага сложиха момчетата да отговарят за детската кухня за игра и накараха момичетата да се упражняват да крещят "Не!“ След това решиха да започнат истинско разследване, поставяйки видео камери из цялата класна стая.
Науката може и все още да е разделена за това дали половите разлики се коренят в биологията или културата, но държавно финансираните детски градини в Швеция правят, каквото могат, за да ги деконструират.
В националната стратегия за предучилищно образование се нарежда учителите да поемат ролята на социални инженери и се изисква от тях да "противодействат на традиционните полови роли и полови поведения“.
В Швеция има инструкции за преподавателите да не се отзовават за своите подопечни дечица по полов признак – вместо "момчета и момичета", те казват "приятели" или викат децата по име.
Игрите са организирани така, че да предотвратят разделянето на децата по полове. През 2012 година шведското правителство дори въвежда "джендър-неутралното" местоимение "hen", което бързо е абсорбирано от шведската "мейнстрийм" култура и в момента се радва на широка употреба.
Според лингвистите това не се е случвало никога в никоя друга страна.