IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

На "Черния петък": Стотици проверки за отстъпките

Случаите на нарушения не са много, коментират от КЗП

Снимка: БТА

Снимка: БТА

Над 250 проверки в търговската мрежа е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) на вчерашния "черен петък" Това съобщи председателят Димитър Маргаритов пред Дарик.
 
"Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания", посочи той.

Маргаритов отново подчерта, че търговци вдигат изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията "черен петък" и в самия ден обявяват например 30% намаление.

"Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията", обясни той.
 
Маргаритов бе категоричен, че масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика.

"Има нюанс при поставянето на надпис „ограничени количества”. От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика", коментира той.
 
Хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена. Не е разумно да се сключват и договори за услуги само заради възможността да си купят при по-изгодни условия нещо, към което те са "прикачени". Освен това е добре хората да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и пр.

По думите му хората вече са се научили да търсят Комисията за защита на потребителите тогава, когато смятат, че правата им като потребители са нарушени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
НОТИФИКАЦИИ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата