Големите технологични концерни Facebook, YouTube и Twitter изпитваха сериозни трудности при отстраняването на видео материал, в който терористът, убил 50 души в две новозеландски джамии, излъчваше на живо. Като цяло Facebook е трябвало да изтрие над 1,5 млн. копия в рамките на 24 часа. Сцените на кланетата в Нова Зеландия в петък бяха предавани на живо във Facebook, след което бяха препубликувани в YouTube и Twitter - ужасен пример за това как могат да се използват платформите на социални медии.
Скоростта, с която видеото от джамията в Нова Зеландия се разпространява в социалните медийни платформи, показа още веднъж, че технологични компании като Facebook Inc. все още изпитват затруднения да контролират съдържанието, особено от популярните си услуги, които предлагат излъчване на живо, коментира Bloomberg.
А случаят отново повдига дискусията за това как може да бъде намалена злоупотребата чрез платформите.
17-минутно видео показва стрелеца, който минава през джамия и стреля по поклонници, които падат бездиханно на пода. В един момент мъжът, чието лице е видимо в части от видеото, изглежда, че прострелва жертва от близко разстояние, преди да презареди и да продължи да убива.
И трите платформи изпитваха затруднения да блокират, разкрият и премахнат насилственото съдържание въпреки обществения протест и политически натиск. Те инвестираха много в системи за изкуствено разузнаване, предназначени за откриване на насилие, и наеха хиляди модератори, за да преглеждат съдържанието, маркирано от потребителите като неподходящо.
Но обемът на материалите, публикувани от милиардите потребители на платформите, заедно с трудностите при оценяването на това кои видеоклипове пресичат линията, създава истинско минно поле за компаниите.
В допълнение, дори след като основните платформи предприемат действия, смущаващото или обидно съдържание често живее по-дълъг живот и в по-тъмните кътчета на мрежата. Късно в петък вечерта, например, видеото с кадрите беше широко достъпно за стрийминг или изтегляне от редица сайтове, включително 4Chan и Gab, популярни сред десните екстремисти и слепите защитници на свободата на словото.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг призна, че е трудно да се контролира съдържанието на 2,7 милиарда потребители, които захранват изключително доходоносния рекламен двигател на Facebook. Бизнес моделът на компанията зависи от това да се споделят мненията на хората, на които те са най-склонни да показват емоционална реакция, което често има страничен ефект – усилване на фалшивите новини и екстремизма.
Всъщност излъчването на живо на убийствата подчертава как технологиите помагат на предполагаемия стрелец да се свърже с онлайн съмишленици. Сайтовете за чатове често действат като съветници за антиимигрантски идеи. Твърди се, че стрелецът е публикувал в Twitter и спорни онлайн места за съобщения като 8chan своите антиимигрантски идеи, включително е публикувал и манифест от 74 страници. Въпреки че големите технологични компании предприеха действия, за да свалят видеото, коментаторите продължаваха да възхвалят онлайн убийствата.
Целия материал четете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.