Страховете за нерегламентирано излизане на Обединеното кралство от ЕС, което първоначално трябваше да се случи преди няколко дни на 29 март, са довели до значително увеличение на износа от цяла Европа към Британските острови.
По данни на най-голямата транспортна платформа в Европа, свързваща товари и превозни средства Timocom, броят на транспортните камиони през първото тримесечие на 2019 г. се е увеличил със 119%, което е повече от удвояване на годишна база. Най-голям ръст на износа към Великобритания е отчетен от Германия, Франция и Полша.
Най-голямата европейска товарна борса изчислява промените в предлагането и търсенето на транспорт в Европа на тримесечна база.
„Компаниите в Обединеното кралство, които зависят от вноса от континентална Европа, са увеличили своите запаси, за да се подготвят за твърд Brexit“, коментира анализаторът на Timocom Дейвид Муг необичайното управление на поръчките.
Британските вносители отдавна се опасяваха, че Brexit без сделка ще доведе до значителни проблеми ъс снабдяването, особено в пристанищата на Кале и Дувър. Тъй като в бъдеще може да има митнически инспекции, ако британското правителство не се съгласи с ЕС по споразумение, след излизането на Великобритания от ЕС може да се стигне до неколкодневно изкачване на камионите, като по този начин се образуват задръствания.
Защо отлагането на Brexit до 31 октомври 2019 г. превърна ранния износ в скъпи лоши инвестиции вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!