Apple е генерирала по-малко от половината (25,99 млрд. долара) от общите си приходи за тримесечието от продажбата на iPhone за първи път от 2012 г. насам - знак, че компанията се насочва към живот отвъд флагмана си, пише Bloomberg.
Още по-сериозен срив на продажбите бе избегнат благодарение на сериозни намаления на цените в Китай - вторият по големина пазар за концерна след САЩ, и кампании по връщане на стари устройства. Спадът с почти процентни пункта в подразделението за iPhone (Apple вече не дава информация за броя продадени устройства), е компенсиран от ръстове в другите отдели.
Въпреки че Apple отчете рекордните 11,5 млрд. долара приходи от услуги за фискалното трето тримесечие, тя показа силно представяне на носимите си устройства, като Apple Watch, но все още не може напълно да се отърси от зависимостта си от iPhone. Макар тези две продуктови категории да растат, те все още са свързани със смартфона.
Всички основни услуги и носими устройства на компанията, в това число часовникът Apple Watch и слушалките AirPods се нуждаят или работят най-добре със смартфон на Apple. Услуги като App Store, Apple Play, Apple News+ и предстоящата аркадна игра се ползват предимно на iPhone.
Комбинирани, двете основни независими продуктови линии на Apple, които не са свързани с iPhone - компютрите Mac и iPad, са генерирали само около 20% от приходите за третото фискално тримесечие, въпреки ръстовете спрямо година по-рано, обяви базираната в Купертино, Калифорния, компания. Освен това Apple работи по очила за смесена добавена и виртуална реалност, които ще излязат през следващите години, но те вероятно също ще разчитат на iPhone.
За да има успех отвъд iPhone, Apple ще трябва да продължи да продава смартфоните си или да направи музиката, дигиталните разплащания, видеото и други услуги достъпни и достатъчно добри за други мобилни устройства. Приходите от смартфони са се свили с 12% през тримесечието спрямо година по-рано, но директори на Apple заявиха, че тазгодишните усилия за възраждане на приходите от продажби чрез намаления, повече финансови опции и различни програми, вече работи.
Главният финансов директор Лука Маестри заяви, че програмата в магазините “показва добра инерция”, а според главния изпълнителен директор Тим Кук компанията се радва на “силен отзвук от потребителите”.
Какво е бъдещето на концерна вижте в продължението в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.