IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Ryanair не качва клиенти, които са си поискали парите за отменен полет

На някои пътуващи са поискани суми от 600 паунда, за да пътуват

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Ryanair е обвинен, че е забранил на пътниците, които са си поискали парите за самолетните билети при отменени полети обратно по време на пандемията, да предприемат нови полети тази година - освен ако не върнат възстановените суми.

Проучване на MoneySavingExpert (MSE) установи, че пътниците, които са искали възстановяване на средства от своя, са се сблъскали в последния момент с условие да заплатят до 600 паунда, ако искат да се качат на самолет на Ryanair.

По време на блокирането Ryanair продължи да лети по много от своите маршрути, въпреки че повечето правителства бяха забранили на гражданите си да пътуват.  Авиокомпанията отказа да възстанови суми на засегнатите пътници, които не могат да пътуват, което накара мнозина да търсят успешно възстановяване на такси от своята компания за кредитни карти, по-специално American Express.

На трима от тези пътници, които са направили нови резервации с Ryanair, за да пътуват тази година, им е казано, че могат да летят отново само с Ryanair, ако върнат възстановената сума. На един пътник този ултиматум е даден само часове преди да трябва да отлети.

MSE заяви, че поне в два случая Ryanair е поискал възстановяване на суми между 400 и 630 паунда. MSE заяви, че е видяла десетки подобни случаи във потребителския си форум и в социалните медии.

Ryanair защитава позицията си, твърдейки, че винаги е била "авиокомпания без възстановяване на суми", когато полетът е бил отменен, и че нейните условия оправдават действията й. През май миналата година MSE съобщи, че някои служители на Ryanair са заплашили, че ще вкарат в черния списък пътници, които са използвали връщане на таксата, за да получат възстановяване, което авиокомпанията отрече по онова време.

"Това е абсолютно възмутително поведение на Ryanair. По същество тези пътници бяха уведомени за заплащането в момент,  в който вече са планирали почивката си, а вълнението се превърна в стрес и безпокойство. Да им позволиш да резервират полет за почивка и да им съобщиш тази новина в последния момент, не показва никакво уважение към хората", заяви Гай Анкер, заместник-редактор на MSE.

По думите му, Ryanair е предложил на засегнатиге пътници да върне парите за тазгодишните полети, ако не изплатят обратно сумите, които са си възвърнали от предишни полети, но по този начин туристите биха загубили стотици лири в настаняване, коли под наем и разходи за COVID тестове, ако не пътуват.

"Полетите на Ryanair, които работят по график, не предлагат възвръщане на средства - това е ясно посочено в "Условията за ползване на Ryanair", договорени от клиента по време на резервацията. Те заявяват, че можем да откажем да ви превозим, ако ни дължите пари по отношение на предишен полет поради това, че плащането е било обезчестено, отказано или презаредено срещу нас."

Миналата седмица Органът за конкуренция и пазари прекрати разследването си дали British Airways и Ryanair са нарушили закона, като не са предложили възстановяване на средства на клиенти, които не са могли законно да вземат полетите си поради ограничения. Тогава се казваше, че авиокомпаниите трябва да им върнат парите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
НОТИФИКАЦИИ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата