Boeing поиска от Ryanair да изпрати допълнителни инженери, които да наблюдават проверките на качеството на самолетите му "на земята" след инцидента с Alaska Airlines.
Шефът на Ryanair каза пред BBC, че качеството се подобрява, но инцидентът е показал, че "има още какво да се направи".
Това се случи, след като неизползвана врата падна от Boeing 737 Max 9, управляван от базираната в САЩ Alaska Airlines.
Ryanair не използва самолетите 737 Max 9 на Boeing, но оперира с варианта Max 8 и има поръчани Max 10s.
Авиокомпанията е един от най-големите клиенти на Boeing за семейството 737 Max, с повече от 100 в експлоатация и трябва да има още около 400 до 2034 г.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри каза, че очаква забавянето на доставките да се отрази на капацитета му.
Запитан в интервю за BBC дали има пълно доверие в процесите за контрол на качеството на Boeing след инцидента, при който падна неизползвана врата, шефът на Ryanair отговори "не".
Но той добави, че неговата авиокомпания вече има "повече доверие" в производителя на самолети Boeing.
Г-н О'Лиъри каза още, че доставката на 12 самолета към края на миналата година е била "по отношение на дефектите най-добрите доставки, които сме имали от три години".
Той призна, че случилото се с полета на Alaska Airlines е било сериозно, но каза, че индустрията винаги се е учила от инцидентите.
Ryanair ще разположи повече инженери, които да наблюдават контрола на качеството в американските фабрики в Сиатъл и Уичита, които изграждат самолети и фюзелажи за авиокомпанията.
Г-н О'Лиъри каза, че Boeing прави добри самолети, но сравни връзката с брак: "Мога да бъда влюбен в теб и въпреки това понякога да критикувам някои твои лични навици. Мисля, че същото е и с Boeing."
Той предположи, че мениджърският екип на Boeing "трябва да бъде подобрен" след инцидента, въпреки че даде подкрепата си за настоящия главен изпълнителен директор на Boeing Дейвид Калхун, заявявайки, че той "върши страхотна работа при много трудни обстоятелства".
Г-н О'Лиъри добави: "Нямаме нужда от повече промени във висшия мениджмънт на Boeing."
В понеделник Boeing обяви, че ще бъде привлечена и външна страна, за да оцени производствените практики.
Ще провери и работата на фирмата, която доставя и монтира частите, участвали в аварията.
Миналата седмица американският регулатор удължи заземяването на 737 Max с подобни панели на фюзелажа, докато United и Alaska Airlines заявиха, че удължават анулирането на всички полети, включващи 737 Max 9 до сряда.
Федералната авиационна администрация (FAA) също заяви, че ще извърши одит на производствената линия на самолета, като добави, че смята, че има "значителни проблеми" с реактивния самолет 737 Max 9, както и "други производствени проблеми".
Обявявайки последните мерки, Стан Дийл, който оглавява търговския отдел на Boeing, каза, че компанията "не е там, където трябва да бъдем".
Проверката на Boeing беше подновена след експлозията на полет на Alaska Airlines от Портланд, Орегон до Калифорния, която наложи аварийно кацане, но не доведе до сериозни наранявания.
Американският аерокосмически гигант се бори да възстанови доверието в себе си след катастрофи през 2018 г. и 2019 г., включващи различен самолет от групата 737 Max, убиха 346 души.
Беше установено, че лошият дизайн на част от системата за контрол на полета играе роля в тези катастрофи и властите приземиха популярните му самолети 737 Max в световен мащаб за повече от 18 месеца. Беше цитиран и лош надзор от страна на FAA.
Във вторник Boeing също така обяви, че е назначил Къркланд Х. Доналд, бивш адмирал от ВМС, за независим съветник, отговорен за надзора на прегледа на системите за контрол на качеството на търговските самолети.
Той и редица експерти ще предоставят на шефовете на Boeing, включително г-н Калхун, редица препоръки.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.