"Ние трябва да дадем своя дял към потребителската култура, защото потребителската култура е половината от пазара. Ако действаме така, че всичко е лошо, паракселанс, няма как да стане. Сравняват се цени на зеленчуци от лятото със цени на зеленчуци от сега, което не е коректно", заяви пред БНТ Владимир Иванов - председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища.
"Мярката не показва равнища, не е мярка за борба с инфлацията, а е мярка да достави определена кошница на възможно най-ниски цени, формирани по пазарен начин", каза Владимир Иванов.
"Борбата с инфлацията може да се води със структурни мерки в дългосрочен аспект. Мярката има за цел репутационният риск да усили конкурентното равнище и на добра воля да се достави продукт, пак казвам, формиран на свободно пазарно пазарно взаимодейстие на възможно най-ниска пазарна цена", посочи председателят на Държавната комисия по стокови борси и тържища.
На въпроса защо в "потребителската кошница" има продукти не от първа необходимост, Владимир Иванов каза, че хранителните вериги "могат да вкарат по избор повече от тези 16 задължителни храни".
"Могат да вкарат и двеста продукта, ако желаят, тъй като мярката е доброволна и е на свободно договаряне. Игри на добра воля. Това не е репресия за упражняване на влияние върху пазара, а упражнявано въздействие, за да може да се направи по-добър сблъсък между търсене и предлагане", обясни той.