IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Китайският самолетоносач FC-31 започва изпитания

Изтребителят е вторият разработен изтребител от пето поколение на Китай

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Палубният вариант на китайския изтребител FC-31 от пето поколение , чието служебно наименование остава неизвестно, започна първите си изпитания на борда на самолетоносача Liaoning, пише Militarywatchmagazine.

Liaoning е един от трите превозвачи в страната, способни да приемат самолети с фиксирани крила, и е един от най-големите превозвачи в света извън Съединените щати с водоизместимост от близо 65 000 тона. По-рано се очакваше FC-31 да бъде разгърнат изключително от суперносителя Fujian, който използва електромагнитна система за изстрелване с катапулт, и от бъдещи суперносители със същите системи. Liaoning и вторият китайски самолетоносач Shandong изискват изтребителите да излитат само със собствената си мощност на двигателя, използвайки система за рампи за ски скокове - нещо, за което FC-31 преди не се смяташе, че е проектиран. Liaoning и Шандонг преди това разположиха изтребители J-15 от четвърто поколение като техен единствен боен самолет с фиксирано крило, като петият FC-31 заедно с подобреното поколение J-15B от „4+“ и специализираният за електронна война J-15D се очаква да осигури много по-страшно въздушно крило.

Старши подофицер на Liaoning разкри разгръщането на FC-31 за операции. Офицерът описа самолета като „много красив“, добавяйки, че времето е било ясно по време на първите изпитания за излитане и кацане. Въпреки това, по това време не беше напълно сигурно, че FC-31 е изтребителят, за който говори. FC-31 е разработен в два известни варианта, включително вариант, базиран на носител, както и вариант, базиран на земята, който се предлага на пазара за износ. Изтребителят е вторият разработен изтребител от пето поколение на Китай и е продължение на много по-големия  изтребител J-20 за въздушно превъзходство , който влезе в експлоатация през 2017 г.

Очаква се да се възползва от набор от технологии, наблюдавани при J-20, включително авангардни стелт характеристики и използване на двигатели с монокристални турбинни перки за подобрена продължителност на живота и производителност. Смята се, че последното има важен принос за впечатляващите летателни характеристики на изтребителя . По-специално не се очаква FC-31 да се присъедини към Военновъздушните сили на Народната освободителна армия (PLA), които ще продължат да фокусират инвестициите си върху J-20, но е предпочитан от ВМС, тъй като по-малкият му размер може да бъде по-лесно настанен на палубите на превозвачите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
НОТИФИКАЦИИ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата