Ново предложение за промени в Наредбата за преместваемите обекти и рекламата ще се опита да сложи край на кича в столицата.
Ще помогнат ли рестрикциите за по-приветлив вид на града и ще остане ли "София Чарши" в миналото, коментира в предаването "Околосветско" по Bulgaria On Air от общинския съветник Карлос Контрера и графичният дизайнер Филип Бояджиев.
Идва ли краят на кича и шаренията и ще отвори ли новата наредба вратите на по-приветлива европейска столица, която не прилича на ориенталски бит пазар е сред любопитните въпроси, както и какво всъщност предвиждат правилата?
"Ограниченията са свързани с така наречената външна реклама. Дебатът ще бъде наистина много ожесточен, защото става въпрос за огромни интереси", коментира в предаването Карлос Контрера.
Срещу предложението има внесени множество възражения, макар истината да е, че огромните хладилници, фризери и чадъри наистина пречат на хората по улиците и превръщат пешеходните зони в трасе с препятствия.
"Пречи на пешеходци, велосипедисти... Не е нормално на тротоар с широчина по-малка от метър да има големи хладилници и да не може да се мине", сподели Филип Бояджиев.
Билбордовете пък често разсейват шофьорите и водят до катастрофи. А те са осеяни навсякъде. Основно дебатите за новото предложение за промени в Наредбата за преместваемите обекти и рекламата е опит да превърнем София в естетичен град. Или пък са посегателство срещу бизнеса?
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.