IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

САЩ дишат прахта на Китай, корабостроенето трудно се връща на пистата

Производството на нови подводници спадна

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

В ера на бързо нарастващо геополитическо напрежение и разширяваща се китайска военноморска мощ, ВМС на Съединените щати е изправен пред нарастващи предизвикателства пред надмощието си в сините води, тъй като неговите количествени и качествени предимства са ерозирани от Китай и други потенциални противници, пише Military Watch Magazine.

Докато огромното несъответствие в производствения капацитет за надводни кораби между Китай и Съединените щати отдавна се съобщава с тревога в западния свят, като китайските корабостроителници имат капацитет 232 по-голям от този на Съединените щати, американските корабостроители все повече изостават в способността си да произвеждат подводници за американския флот.

Въпросът беше наскоро подчертан от пенсионирания капитан от ВМС на САЩ Джери Хендрикс, който в неотдавнашна оценка отбеляза: „Всъщност производството на нови подводници спадна от две на малко над една годишно точно в момента, когато тридесетгодишният корабостроителен план на ВМС нарече за индустрията да увеличи производството до три бързо атакуващи подводници и една подводница с балистични ракети годишно.

Хендрикс отбелязва, че на САЩ също липсват достатъчно корабостроителници, за да поддържат своя подводен флот, като десетте сухи дока във военноморските корабостроителници и три сухи дока в търговските корабостроителници са в състояние да извършват поддръжка, като всички са пълни с капацитет и страдат от закъснения. Оценката на пенсионирания капитан беше публикувана в момент на нарастваща загриженост около способностите на американските ядрени подводници, като конгресменът Кен Калвърт обобщи септември: „С една дума, тези програми са в криза“, като програмите за подводници достигат удивителните 17 милиарда долара над бюджета, докато се строят са изправени пред закъснения до три години.

„Без изключение те изостават“, каза той, като подчерта, че „все повече надвишават бюджета. При отсъствието на днешната намеса нямам никаква увереност, че корабостроенето на Военноморските сили ще се върне на пистата.“
Законодателят по онова време критикува ръководството на ВМС за това, че е „удържало информация за разходите и забавянията“, твърдейки, че „плановете на службата за справяне“ с кризата „са преди всичко амбициозни“. Това повтори опасенията, повдигнати широко от законодатели, длъжностни лица и анализатори.  Както Китай, така и Русия направиха революция в своите ядрени стратегически и атакуващи подводни флотове с широкомащабни програми за корабостроене, въвеждащи нови поколения високо сложни военни кораби, като това остава една от малкото области, в които Русия количествено и технологично остава световен лидер след разпадането на СССР поради възприеманото централно значение на такива подводници за способността да се води война на велика сила.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Русия
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата