Едно десетилетие се равнява на един цял живот в дигиталната ера. През 2010 г. се появи първият iPad. Световната финансова криза все още не беше отминала. Най- печелившият филм за годината беше "Играта на играчките 3", пише Investor BG.
За последните десет години настъпиха доста промени. Караме автономни автомобили, а дронове летят над нас в небето. Офисите са изпълнени с удобства. Наблюдава се повишаване на стандарта на живот в градовете. Доставките на онлайн поръчки в същия ден променят света на търговията на дребно.
Има неща, които обаче съсвсем не са се променили, което е изненадващо. Дали някой е предполагал, че количествените облекчения все още ща са в сила?
По случай навлизането в новото десетилетие консултантската компания JLL изброява най- ярките развития през изминалите десет години. Тези развития са оказали трайно въздействие върху недвижимите имоти.
Технологиите са по-дълбоко интегрирани в живота ни
През 2010 г. да имаме технологично устройство беше нещо хубаво. Днес това е задължително. „Възходът на iPad е символ на бързото напредване на технологиите и въздействието им върху начина на работа на хората“, коментира Андрю Балантайн, ръководител на изследванията в австралийския клон на JLL.
По този начин се създаде култура на "винаги на разположение", при която има огромно размиване на границите между дигиталния и истинския свят.
„Технологиите промениха най-много правилата на играта“, коментира Амбър Скиада, старши директор на отдел „Изследвания и стратегия“ на JLL в Калифорния. „Направихме преход от телефони с капачета към смартфони, а сега всички имат интернет в ръката си. Начинът, по който живеем и работим е толкова повлиян от този малък напредък, че той революционизира комуникациите, пътуванията, финансите и пазаруването“, допълва Скиада.
Очакваме повече от работното място
Преди десет години цената на квадратен метър беше определяща за работните места. Оттогава хората са голяма част от управлението.
„Последните десет години бяха съсредоточени върху консюмеризацията на недвижимите имоти“, казва Том Карол, ръководител на корпоративните изследвания за Великобритания и Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в JLL.
„Работните места възприемат мисленето на местата за настаняване. Виждаме, че все повече компании от широк кръг сектори, не само технологичния, преосмислят из основи проектирането, управлението и инвестициите в офис пространството си“, допълва той.
Хората от индустрията осъзнават, че офисите „не могат да оцелеят като продукт от миналото. Нови услуги, създаване на общност, места за оставяне на колела. Инвеститорите правят всичко това, за да помогнат на клиентите си да задържат талантливите служители”, коментира Роб Сюуел, ръководител на инвестициите в офиси в австралийския клон на JLL.
Вижте продължението на анализа ТУК
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.