Северна Корея е запчнала производство на собствена марка уиски и планира да го пусне на пазара до края на годината. За първи път Пхенян се впуска в бизнеса с уиски, съобщава южнокорейският "Hankook Ilbo".
Източникът на информацията е китайската туристическа компания "Млад Пионер", която специализира с турове в Северна Корея и други места "от които майка ви би предпочела да стоите настрани", както сами се рекламират.
От туроператора твърдят, че са успели да се снабдят с две бутилки от апокрифния алкохол, за който собствената информационна агенция на Северна Корея все още не е съобщила, пише BBC.
Бутилката на производителя "Самилпо" болезнено напомня познатия дизайн на западното уиски "Johnnie Walker", което според "Млад Пионер" е добре познато и в Северна Корея.
Истинската революция в КНДР – консуматорската култура
Севернокорейските производители дори са създали различни два вида уиски - с червен и черен етикет. Името на уискито идва от името на езеро Самилпо, една от основните туристически дестинации на Северна Корея.
Севернокорейският алкохол – най-здравословният алкохол
Китайският туроператор не само хвали качествата на уискито, но и дори твърди, че алкохолната напитка съдържа 15 аминокиселини, включително осем есенциални аминокиселини, които ще помогнат в "предотвратяването на вредите върху черния дроб и намаляват негативните странични ефекти от злоупотреба с алкохола".
От "Млад пионер" обаче не коментират какъв тип зърнена култура е използвана за създаването на алкохола, или пък колко старо е уискито - все важни въпроси за качеството на напитката.
Това може и да е първия опит на Северна Корея с уиски, но дистилериите в страната доста често приписват на алкохола си какви ли не здравословни качества.
През 2016 г. Северна Корея се похвали, че е създала алкохол, който не причинява махмурлук.
Пивоварната "Тедонганг" дори рекламираше бирата си като "подобряваща здравето и дълголетието на пиещите". Източникът на всички тези благини се оказва водата от река Тедонг, която била изцяло незамърсена.
Бирфест в центъра на Пхенян. С бира Тедонганг!
Новината за севернокорейското уиски доста развълнува потребителите на Reddit, някои от които се запитаха как могат да се сдобият с бутилка и дали алкохолът е качествен. Други с ирония питат кой ли е измислил този невероятен дизайн на бутилката или пък се съмняват за съдържанието на алкохола.
Но може би най-много право имат онези, които критикуват уиски авантюрата на Северна Корея с въпроса - дали всичката тази суровина за създаването на алкохола не би могла да бъде използвана за прехранване на гладуващото население.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.