IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Пилотът на изчезналия MH370 декомпресирал кабината и разбил самолета?

Нова версия се появи за съдбата на изчезналия малайзийски самолет

Пилотът на изчезналия MH370 декомпресирал кабината и разбил самолета?

Снимки: Reuters

Нова версия се появи за съдбата на изчезналия малайзийски самолет от полет MH370. Според проучване на независима група от хора, които били толкова отдадени на това да намерят самолета, че дори били наети в официалното разследване, всичко се дължи на психиката на пилота Захари Ахмад Шах.

Изчезването на малайзийския Boeing 777 не се дължало нито на отвличане, нито на пилотска грешка или техническа повреда. Отговорен бил капитана на самолета, пишат от Business Insider.

Машината е следена от радарите до 1:25 часа на 8 март 2014 година. Преди да изчезне напълно, тя прави рязък завой, който променя маршрута от Пекин обратно към Малайзия и Андаманско море. Тази маневра със сигурност е направена ръчно, а не от автопилота и няма как да остане незабелязана от пътниците.

Според доклада, Захари Ахмад Шах "нежно“ убил всички 238 души на борда, като го издигнал на 40 хил. фута височина, където той се декомпресира. Така, потушил възможността за недоволство от страна на пътниците, които биха забелязали, че самолета им не се движи към Пекин, а се връща обратно.

"Умишлената декомпресия е очевидният, всъщност дори единственият начин, да си осигури спокойствие на самолет, който ще продължи да лети още час в грешната посока“, обяснява бившия пилот Уилям Лангевише.

Кислородните маски могат да доставят въздух в продължение на 15 минути при надморска височина над 13 хил. фута, но според доклада,  MH370 летял на височина от 40 хил. фута в продължение на повече от 40 минути. През това време Захари носел една от 4 маски за екипажа, която имала запаси от кислород за часове напред.

"Навярно пасажерите са се опитали да сложат ненужните маски. В рамките на минути те вече са неспособни да извършат каквото и да било действие, изгубват съзнание и нежно умират, без дори да се задушават или да се задъхват, търсейки въздух. Сцената би била слабо осветена от приглушените аварийни светлини, а телата на умрелите биха били пристегнати за седалките с коланите и унесени на тръбичките на маските“, пише Лангевише в доклада си.

След това Захари Ахмад Шах се самоубил, разбивайки самолета в морето. Според близък приятел на пилота, най-вероятно той е „примамил“ своя помощник да напусне пилотската кабина. "Захари трябваше само да каже „отиди и провери това“ и момчето щеше да го направи“.

Тази версия се подкрепя от близки на мъжа, които разказват, че той бил самотен и депресиран.  Бракът му дълго време не вървял. Понякога той спял с някои от стюардесите, но според негови колеги пилоти, това е нормално – "все пак постоянно летиш на тези далечни места“. Но това не било единственото, което тормозило Захари. Той бил противник на правителството, което всъщност е собственик на авиокомпанията, в която работи. Често пишел гневни постове във Facebook. Социалната мрежа 63-годишният мъж използвал и за да флиртува едностранно с по-млади момичета, които така и не му отговаряли.

Всичко това, според близките му, а и според разследването, е довело до отчаяното му решение, да разбие самолета в морето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи мобилна
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата