IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.

Кислородът в подводния кораб свършва днес

Експерти предупреждавали за проблеми при "Титан" още през 2018 г.

Снимка: БГНЕС/EPA

Експерти изразили загриженост през 2018 г. за безопасността  на подводния кораб "Титан", който е в неизвестност от неделя. Тогава той се спусна с туристи на дълбокоокеанско пътешествие към останките на "Титаник", предаде Ройтерс.

Пилотът и четиримата пътници са на борда и наличният кислород на подводницата ще свърши тази сутрин.

Подводният апарат "Титан" е дълъг 6,7 м, създаден и експлоатиран е от базираната в Еверет, Вашингтон, компания OceanGate Expeditions. Той за първи път се потапя на 4 000 метра през декември 2018 г., показва уебсайтът на компанията, и за първи път на мястото, където лежат останките на "Титаник" - на около 3 800 метра под повърхността на Атлантическия океан - през 2021 г.

Беше планирано батискафът да направи 18 такива гмуркания през тази година.

Но някои експерти от бранша и един служител, подал сигнал за нередности, са се притеснявали за неговата безопасност, изразявайки загриженост, че OceanGate е предпочела да не сертифицира "Титан" чрез трети страни, като например Американското бюро по корабоплаване, водещ класификатор на подводници или европейската група DNV, независима организация за качество и управление на риска, която определя стандартите за безопасност на конструкцията на подводни превозни средства.

Уил Конен, председател на групата за експертни оценки Marine Technology Society (MTS) за пилотирани подводни апарати, се обърна с писмо от 27 март 2018 г. до основателя и главен изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш, който е пилот на изчезналото превозно средство. В писмото Конен изрази широко разпространените според него опасения относно "Титан", а Конен заяви, че по-късно е обсъдил писмото с Ръш.

"Имаше откровен разговор. Беше разговор между големи хора. И се съгласихме да не се съгласим", каза Конен пред Ройтерс в интервю в сряда относно разговора си с Раш.

Въпросът не е бил в някакъв отделен недостатък на дизайна, а в това, че OceanGate е избрала да не се възползва от признатото от индустрията сертифициране за проектиране, изработка и изпитване на подводницата.

"Опасенията ни са, че настоящият експериментален подход, възприет от OceanGate, може да доведе до негативни резултати (от малки до катастрофални), които биха имали сериозни последици за всички в отрасъла", се казва в писмото.

Писмото се появи, след като много експерти в областта на подводните технологии изразиха загриженост относно "Титан" по време на тридневен годишен симпозиум, каза Конен. Той каза, че е помолил борда на MTS да изпрати писмото от името на цялото общество, но управителният съвет е отказал.

"Поддържам писмото и всички чувства на нашите членове, които бяха притеснени. Няма радост в това да се каже, "Боже, надявахме се, че това няма да се случи", каза Конен.

На 18 януари 2018 г. служителят на OceanGate Дейвид Локридж препраща на ръководителите на компанията инженерен доклад, който е критичен към процеса на разработване и изследване на "Титан", проведен в OceanGate, според съдебните дела, за които Локридж и OceanGate са подали искове един срещу друг през същата година.

По-специално, Локридж е бил загрижен за материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху корпуса, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води.

Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на OceanGate и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен.

През юни и юли 2018 г. OceanGate подава съдебен иск срещу Локридж, твърдейки, че той е обсъждал поверителна информация с поне две други лица. Локридж подава насрещен иск през август 2018 г, отричайки това и твърдейки, че искът на OceanGate е бил опит да обезкуражи "лицата, подаващи сигнали за нередности, да информират за качествени проблеми с контрола и безопасността, които застрашават безопасността на невинни пътници".

OceanGate не отговори на исканията за коментар от Ройтерс. Локридж, чрез своя адвокат, заяви, че няма коментар. Конен заяви, че писмото му не се основава на оплакванията на Локридж. /БТА, Пламен Йотински

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи мобилна
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата