Те са готови да имат по-малки семейства, да спрат да използват автомобили и – макар и в по-малък брой – да станат вегани за да спласят планетата. Ала изоставянето на пластмасите за еднократна употреба и отглеждането на още няколко растения може да бъде стъпка твърде далеч.
В цяла Европа, според проучване в седем държави, изглежда младите хора са по-склонни от по-възрастните поколения да направят големи промени в начина на живот, които биха помогнали в борбата с климатичната криза – но са по-малко убедени, че по-малките жестове също помагат.
Проучването на YouGov за The Guardian също показа, че икономическият спад удря надеждите на младите хора за бъдещето, като повече от половината казват, че се притесняват, че няма да могат да притежават дом през следващото десетилетие.
Проучването, проведено през август във Великобритания, Дания, Франция, Германия, Италия, Испания и Швеция, също показа, че голямо малцинство от 18- до 24-годишни смятат, че икономическите проблеми могат да ги разубедят да създадат семейство в рамките на същия период от време .
Запитани какви жертви биха били готови да направят, за да помогнат в борбата с глобалното затопляне, 28% от 18- до 24-годишните и 30% от 25- до 34-годишните отговориха, че биха били готови – или вече планират – да имат по-малко деца, отколкото иначе биха искали.
Това се сравнява с резлутати между 19% и 13% за по-възрастните поколения – повечето от които обаче вероятно вече са родители. Но по-младите поколения също са по-склонни да предпочитат други значителни промени в начина на живот, отколкото по-възрастните респонденти.
Младите хора са по-склонни да се откажат от автомобилите, като 54% от 18- до 24-годишните казват, че биха се предвижвали– или вече са го направили – само пеша, карат велосипед или използват обществен транспорт, срещу 45% от хората на възраст над 65 години. По същия начин 41% биха преминали към електрическа кола срещу 21% от хората на възраст над 65 години.
Въпреки че само 21% от 18- до 24-годишните са заявили, че са готови – или вече са го направили – изцяло да премахнат месото и млечните продукти от диетата си, това все още е значително по-висок дял, отколкото в по-възрастните кохорти (17% от 55-годишните до 64-годишните и 13% от хората над 65-годишна възраст).
По-младите поколения също са много по-склонни да са готови (или вече са го направили) да плащат повече за пътуване със самолет (30% от 18- до 24-годишните срещу около 22% от хората над 55 години) и да купуват само дрехи втора употреба (35 ).% от 18- до 24-годишните и 38% от 24- до 34-годишните срещу 26% от хората на възраст над 65 години).
За по-малки промени, като създаване на зелено пространство в дома им, ядене само на сезонни продукти или никога да не купуват на пластмаса за еднократна употреба, по-възрастните възрастови групи са по-склонни да кажат, че биха се радвали да направят или вече са направили промяната.
По подобен начин по-младите поколения изглежда са по-склонни да подкрепят радикални правителствени мерки в ключови области на политиката, отколкото по-възрастните кохорти, но са по-малко благосклонни от своите по-възрастни към ходове на обществената политика, които могат да се възприемат като нарастващи.
Забраната за производство и продажба на бензинови и дизелови автомобили например би имала подкрепата на 46% от 18- до 24-годишните и 42% от 25- до 24-годишните срещу 28% от 55 - на 64-годишните и само 22% от анкетираните на възраст над 65 години.
Наложеното от правителството ограничение на консумацията на месо и млечни продукти също се радва на значително по-голяма подкрепа сред по-младите отколкото по-възрастните поколения (43% от 18- до 24-годишните срещу 25% от хората над 65-годишна възраст), както и значително по-висок данък върху горивото.
Правителствените ограничения върху опаковките, програмите за засаждане на повече дървета, таксата за често летящи самолети и строгите мерки за налагане на енергийно ефективни домове са склонни да бъдат подкрепяни повече или почти еднакво от по-възрастните възрастови групи.
Проучването показа малка възрастова разлика по отношение на загрижеността относно климатичната криза и нейните вероятни последици, като повече от 70% от всяка кохорта от 18-24 до тези над 65-годишна възраст казаха, че са много или доста притеснени.
Големи мнозинства от между 64% и 72% във всяка възрастова група са съгласни, че климатът в света се променя в резултат на човешката дейност, въпреки че групата от 18 до 24 години е малко по-склонна да каже, че причините не са антропогенни.
Около 43% от 18- до 24-годишните на целия континент казаха, че се притесняват, че настоящата икономическа ситуация ще повлияе на способността им да се изнесат от семейния дом; 56% казват, че това може да означава, че няма да могат да си купят дом, а 38% - да имат деца.
Независимо от възрастта или държавата, проучването показа, че европейците са по-склонни да смятат, че ЕС трябва да взема решения за това как да се справи с климатичните проблеми от името на своите държави-членки, а не отделните държави да вземат решения самостоятелно.
Италианците, испанците и британците са сред най-склонните да заявят, че биха искали да направят промени в начина си на живот, за да помогнат в борбата с извънредната климатична криза, като германците – една четвърт от които смятат, че глобалното затопляне не е причинено от човека – най-малко вероятно биха променили живота си.
Във всички възрастови групи най-популярните промени в начина на живот са по-малките. Създаването на зелено пространство в дома има най-широка подкрепа, като 79% от британците – до 66% от германците – казват, че вече са го направили или биха искали да го направят.
Около две трети от анкетираните казаха, че биха желали да ядат зеленчуци и плодове, които са в сезон (или вече са), докато отказът от цялото месо и млечни продукти е най-малко популярната промяна, като италианците са най-склонни да го направят - 27% .
Европейците бяха разкъсани да спрат да шофират. Около 58% от французите, 57% от италианците и 56% от германците са заявили, че биха желали да ходят само пеша, да карат велосипед или да използват обществен транспорт – но само 40% от британците, 39% от шведите и 35% от датчаните
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.