IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Мъж предупредил, че производството на Boeing е опасно, те обаче не го чули

От работата по 787 той бил прехвърлен на 777, но и там открил проблеми

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Американските регулатори разследват твърдението на подател на сигнали, че Boeing е отхвърлил опасенията му относно безопасността и качеството на своите пътнически самолети.

Сам Салехпур, инженер на Boeing, каза, че е идентифицирал проблеми със самолетите 787 и 777 на компанията. Той твърди, че Boeing е използвал преки пътища, за да намали затрудненията по време на процеса на сглобяване на 787 и че опасенията му са били отхвърлени.

Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) заяви, че разследва оплакванията на Салехпур.

В изявление Boeing не коментира веднага жалбата за 777, но заяви, че е напълно уверен в 787 Dreamliner, добавяйки, че твърденията "са неточни и не представляват цялостната работа, която Boeing е извършил, за да гарантира качеството и дългосрочната безопасност на самолета".

Boeing е под светлината на прожекторите отново след инцидент през януари, когато панел избухна от самолет 737 Max във въздуха, което доведе до оставката както на главния изпълнителен директор, така и на председателя на борда.

Тази седмица безопасност на самолетите на компанията отново беше коментирана, след като Boeing 737 на Southwest Airlines беше принуден да се върне на пистата в Денвър, защото капакът на двигателя падна по време на излитане. Самолетът се приземи безопасно и няма пострадали пътници.

Твърденията на Салехпур вероятно ще натрупат още повече натиск върху Boeing. Той каза, че проблемите произтичат от промените в процеса на сглобяване и как частите от фюзелажа, които се произвеждат отделно, са сглобени.

Неуспехът да се запълнят правилно малки празнини при сглобяването на фюзелажа рискува "катастрофален" отказ с остаряването на самолетите 787, според адвокатите на Salehpour.

New York Times съобщи, че Салехпур е алармирал за производствения процес на 787, но е бил прехвърлен да работи по 777, само за да открие допълнителни проблеми с процеса на изграждане и на този самолет.

Салехпур каза във вторник, че жалбата му повдига проблеми с качеството, "които могат драстично да намалят живота на самолетите", като каза на репортери по време на конферентен разговор: "Правя това не защото искам Boeing да се провали, а защото искам да успее и предотвратяване на сривове. Истината е, че Boeing не може да продължи по този начин. Мисля, че трябва да се подобри малко."

Акциите на Boeing паднаха с близо 2 процента във вторник следобед, след като разследването на регулатора беше потвърдено.

FAA вече се е срещнала с подателя на сигнали, според Reuters. "Доброволното докладване без страх от репресии е критичен компонент в безопасността на въздухоплаването", се казва в изявление на FAA. "Силно насърчаваме всички в авиационната индустрия да споделят информация. Проучваме щателно всички доклади."        

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи мобилна
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата