IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Над 200 км/ч и неподходящи гуми: Как се стигна до трагедията в Пловдив?

Обяснява рали шампионът Костадин Щерев

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

С над 200 км в час е карал 21-годишният Кристиан Екмекчиян във фаталната нощ, когато зверска катастрофа отне неговия и живота на приятелката му и прати други двама младежи в тежко състояние в болница в Пловдив. А гумите на колата му не са били подходящи за условията на пътя, който е бил мокър.

Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата пред NOVA, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

"Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две - това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор", коментира Щерев.

Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. "Реакцията от кръстовището дотук - той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента - според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция Мозъкът на нормалния шофьор реакцията му е 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост - докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия", допълни рали шампионът.

Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия - мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила - като амортисьори и гуми.

Прекалено малко е опитът на младия водач. Според мен трябва да се ограничат на младите шофьори мощните автомобили. В началото на 18 г. да се качват на по-малко мощни автомобили. 5 г. е достатъчно за подготовката на един млад шофьор да мине през много трудности, така че да си даде равносметка мощният автомобил какво дава и какво взима, каза още Щерев.

И поиска до 23 г. да се ограничат мощностите на младите шофьори.

Ако Кристиан беше спазил ограничението за движение из града с 50 км/ч и се беше ударил в дърво - за челен удар и това е доста висока скорост, но шансовете да оцелее щяха да са по-големи, допълни рали шампионът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи мобилна
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата