Полетите отдавна се възприеха като най-нормален начин за пътуване, предлагайки скорост, разумни цени и възможност да смените обстановката в рамките на няколко часа. Очаквано е, че когато един пасажер премине през дългия списък от изисквания, може да избере алкохолна напитка като вино, бира или уиски, за да успокои нервите.
В това няма нищо лошо, докато не откриете статистиката на Go.Compare за броя пияни пасажери, публикувана от Timeout. Статистиката не е особено положителна, защото изчисленията показват че всеки 5-ти човек е имал среща с пиян пасажер, отговорен за лошото настроение на всички останали в самолета. Изследването е направило някои важни съчетания, за да стигне до крайния резултат.
Обръща се внимание на цената на един билет, след това започват разговори със самите пътници и настроенията по време на полет. Рекордьор по превозването на пасажери, прекалили с алкохола, е компанията easyJet. Повече от 29% от попитаните пътници са заявили, че е трябвало да слушат разправията между стюардесата и почерпен господин или госпожа. На второ място се нарежда самолетната компания Ryanair, където 22% от пътниците са срещнали такива неприятни изпълнения. Изпълнителният директор на компанията Майкъл О'Лийри също отчита този проблем.
В скорошен подкаст пред изданието Independent, директорът посочва, че проблемите идват с летните жеги, забавянето на полети, които също са рекорд през този туристически сезон, както и злоупотребата на пътниците с алкохол на самото летище.
Решението, поне за представители на бранша, е по-строга глоба за подобно поведение на самолет. Някои компании дори обмислят и да издават забрани на пътници, които системно се превръщат в проблем по време на полет.
Ето как се подреждат 5-те компании, превозили най-много пътници, злоупотребили с алкохол.
1. easyJet
2. Ryanair
3. British Airways
4. TUI
5. Jet2