IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

БСП се присети за стара сделка за трамваи

Червените подали сигнал в прокуратурата преди месец и половина

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Общинските съветници от БСП са подали сигнал в прокуратурата за сделката за модернизацията на 18 трамвая. Тя беше сключена от Столичната община с чешката фирма "Инекон груп" през февруари 2006 г., когато кмет беше настоящият премиер Бойко Борисов. Неговият подпис стои и под договора.

Председателят на групата червени общински съветници Жельо Бойчев е подал сигнал още в началото на октомври, но от прокуратурата не предприели нищо.

Първоначалната цена за модернизацията на един трамвай е 690 хиляди евро, а подизпълнител трябваше да е общинското дружество "Трамкар".
 
"Трамкар" обаче фалира и "Инекон груп" премести работата в чешкия град Острава, заради което са поискали цената да скочи до 1 279 836 евро на трамвай.

Това означава завишение от първоначално договорената цена с 589 836 евро за всеки един трамвай, или общо увеличение с 10 617 048 евро над договорената цена за изпълнение на договора, изчислиха червените общинари. 

„Подписани са и един куп анекси, в които интересите на Столичната община не са  защитени“, допълни Бойчев.

За капак „Инекон“ съди общината за заплащане на нанесени щети в размер на малко над 11,5 млн. евро заради неизпълнение на договора. През лятото фирмата предяви иск в арбитражен съд в Чехия срещу общинската фирма "Столичен електротранспорт". Повод за иска е неизплатената разлика между исканата от "Инекон" сума за модернизация на всеки един от 18-те трамвая, за които общината е сключила договор, и сумата, която общината е съгласна да заплати.

Съмнителни са техническите и експлоатационните качества на мотрисите, смятат общинарите от БСП.


Според общинския съветник Гергана Алексова именно тези уж модернизирани трамваи най-често дерайлирали в столицата. Освен това те се движели само по линия 5 в София, тъй като била единствената права и по нея имало само един завой.

„Става въпрос за много откраднати пари, за много гузни съвести”, изтъкна Бойчев и допълни, че някой трябва да понесе отговорност.

Той обясни, че се забавили със сигнала, защото търсенето и събирането на информация от общината изисквало време, тъй като "се стопирало по всички нива".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата