Част от магистрала „Тракия“ се строи върху пепел, обявиха от БСП. В основата на 32-километровия участък от Стара до Нова Загора се полага не качествен инертен материал, а отпадъчна пепел от въглищни мини, твърдят социалистите.
От БСП искат незабавната оставка на регионалния министър Росен Плевнелиев заради некачественото строителство на аутобана, тъй като министърът лично проверявал и одобрявал изграждането на отсечката.
От партията са дали проби в лаборатория на Университета по архитектура, строителство и геодезия.
Основният проблем е, че при различна влажност и температура този материал се свива и разширява.
"Това е смърт за „гръбнака“ на магистралата. Този материал не става и за селски път", категоричен е депутатът от левицата Димчо Михалевски, който е бивш зам.-министър на регионалното развитие.
"Ако върху него се положи асфалт, след месеци магистралата ще се напука и ще е на вълни", прогнозира лидерът на БСП Сергей Станишев.
По думите му това подлага на риск здравето и живота на пътуващите по магистралата, както и европейското финансиране. "ЕК може да не плати нито едно евро", обясни той.
Социалистите настояват също пепелта от Лот 2 веднага да се отстрани и да се положи нов качествен материал. Това може да струва 25-26 млн. лева и да отнеме 3-4 месеца, каза Димчо Михалевски.
"Сметката за тази измама ще я плати всеки от нас от своя джоб", коментира лидерът на БСП.
"Ако Плевнелиев не си подаде оставката, лично Бойко Борисов поема отговорността. Изборът е негов", коментира Станишев.
"Това е измама – техническа и политическа. Политическата цена трябва да бъде платена от от регионалния министър, а финансовата – от изпълнителя", смята Димчо Михалевски.
"И по другите изпълнявани магистрали има големи проблеми. Току-що завършените тунели на „Люлин“ вече текат, по Лот 3 на „Тракия“ се полага несортиран преовлажнен материал", обясни още Михалевски.
От Агенция „Пътна инфраструктура” веднага отхвърлиха твърденията на червената партия.
"Всички материали, влагани в строителството, минават лабораторна проверка. Няма нищо притеснително. Информации, че има големи температурни разлики и свиване и набъбване на материала, не са доказани", каза инж. Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на АПИ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.