IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Пехливанов ще сменя модела на градския транспорт в София

Кандидатът на "Атака" иска контрол на гратисчиите

Николай Пехливанов Снимка: Атака

Николай Пехливанов Снимка: Атака

"Градският транспорт в столицата се е превърнал в хранилка за определени кръгове от хора и фирми, вместо да работи в интерес на гражданите". Това обяви кандидатът за кмет на София от "Атака" Николай Пехливанов на пресконференция, посветена на транспорта в града. 

"Общината плаща на превозвачите на база изминати километри, без да се отчитат никакви други показатели като броя на превозените пътници например. Така тези фирми имат гарантиран приход и нямат мотивация да повишават качеството на услугата, нито да увеличават броя на ползващите я", коментира Пехливанов.

"Така столичани се возят в опасни, некомфортни и бавни превозни средства, като същевременно плащат двойно за това", добави Пехливанов.

Той разкри още, че общината плаща 169 милиона лева годишно за градски транспорт, което представлява 21% от бюджета и е вторият най-голям разход след средствата, отделяни за чистота. С тези пари София поддържа 119 линии и 1441 км маршрутна мрежа.

Едва 57% от този разход обаче се покрива от приходите от прoдажба на карти и билети, а останалите 90 милиона се предоставят от общината. Това на практика е скок с над 100% спрямо 2005 година, когато общинската дотация за превозвачите на София е била 48 милиона лева.

Ръстът на общинската субсидия обаче не означава по-малко пари от джоба на гражданите – билетът за пътуване през тези 6 години е поскъпнал с над 40%, посочи още Пехливанов.

"Целта на фирмите е ясна – тя не е да превозват хората качествено и удобно, а да въртят километри, за което да получават повече и повече пари. Така вместо транспорт, имаме превоз, но хората не са чували с картофи", заяви Пехливанов.

"Липсва и система за контрол на гратисчиите - независимо дали пътниците са редовни или не, общината плаща с парите на данъкоплатците и така поддържа порочната система, по която функционира столичният транспорт в момента", допълни кандидатът за кмет.

За да се подобри транспортът в столицата, е необходим пазарен модел на работа, категоричен е Пехливанов. Като възможни решения той предложи въвеждане на нова методика за изчисляване на услугата и заплащане на превозен пътник, а не на километри.

Контролът може да се реализира само при наличие на електронна система, затова задължително по време на неговото управление ще бъде внедрена такава.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата