IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Павлова сменила IT-то Михалев с пътен експерт за шеф на АПИ

Ще работим с дългосрочна визия и с големи проекти, зарече се тя

Новият пътен шеф Лазар Лазаров. Снимка: АПИ

Новият пътен шеф Лазар Лазаров. Снимка: АПИ

"Смяната на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Сергей Михалев е обусловена от необходимостта много спешно да работим по техническото изпълнение на проектите".

Така новият министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова коментира рокадата в Пътната агенция.

"Даваме шанс на човек, който е от системата, на човек, който е част от Управителния съвет, да поеме лидерството в процеса (Лазар Лазаров - бел.ред.), за да работим по техническото изпълнение. Направихме стратегията, визията е ясна от гледна точка на Пътната агенция, сега трябва наистина да се работи експертно, да строим пътищата", допълни тя.

Лазар Лазаров е единственият пътен експерт в управителния съвет на АПИ. Предшественикът му Сергей Михалев бе специалист по информационни технологии, а предишният шеф Божидар Йотов пък бе с юридическо образование.

Министърката допълни, че освободеният вече Сергей Михалев е свършил много добра работа, "сега продължава по своя път", уточни Павлова.

По думите й през октомври започват сериозните преговори за това какво ще се финансира с европари.

"Трябва да се обосновем, че можем да изпълняваме проектите качествено и в срок", каза тя.

Според нея големи инфраструктурни проекти трябва да са с приоритет, такива, които са дългосрочни и мащабни и имат смисъл.

"Единственото, което е въпрос на убеждаване на ЕК, е това, че вече ние няма да работим на парче. Трябва да докажем, че ще работим с дългосрочна визия и с големи проекти", призна Лиляна Павлова.

"Със сигурност за това, което в момента се разработва като проекти - АМ "Черно море", АМ "Хемус", подготовката на Лот 3 на АМ "Струма", всички скоростни пътища, минималният финансов ресурс, който ще ни трябва по днешни изчисления е 3.5 милиарда евро", изтъкна тя.

"Със сигурност до Велико Търново ще изграждаме магистрала, тъй като това е изключително важно. От Велико Търново към Русе трафикът е обосновано голям. От Велико Търново до Варна ще се направи преценка и там може да се направи скоростен път", обясни Павлова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата