IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Трябва да се внимава с реформите в БДЖ

Няма да съкращаваме повече от обявените служители, каза Недев

Снимка: Архив Булфото

Снимка: Архив Булфото

Не са необходими повече от 7000 души, за да функционира БДЖ. Това не означава, че трябва да бъдат съкратени още 4000 души, успокои изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев пред БНТ.

“Важно е да се внимава с това, което можем да поемем като реформа в момента”, отбеляза той.

Дружеството смята да се освободи от близо 2500 служители. До момента 200 служители са се съгласили да напуснат БДЖ като се възпозлват от предложението на ръководството да получат обезщетение от 6 месечни заплати.

Останалите служители, които влизат в това число са тези, на които им предстои пенсиониране, и тези, които ще бъдат освободени покрай съкращаване на непечалившите влакови линии.

"Ако прекалим с реформата, може да се стигне до обратен ефект. Нещата се случват във времето, всичко зависи това какво ще се случи с икономиката - макроикономически как ще се движим - към рецесия или кога ще тръгнем обратно към възход - в световната икономика и в частност в България”, уточни Недев.

За да се реализира реформата в БДЖ, ръководството на компанията не разчита на растеж в българската икономика, а на европпейската. Още повече, че дружеството се опитва да привлече в момента повече транзитни товари в "Товарни превози".

Вчера областният управител на Добрич и кметът на Кюстендил се оплакаха, че ако се спрат или намалят влаковете по линиите София-Кардам или Радомир–Гюешево районите, които те обслужват, ще бъдат обезлюдени.

В момента БДЖ е социален транспорт, обясни Недев и обясни отново критериите, по които ще бъдат съкращавани линиите.

„Критерии колко е натоварена, и колко е губеща. Колкото е по-малко натоварена, толкова е по-губеща. Съответно някои от влаковете по тази линия ще отпаднат.“

„Единствената социална функция на БДЖ е тази, че там, където няма друга алтернатива за транспорт, линиите ще се запазят, независимо дали са губещи“, поясни Недев.

„Оставете ни, ще видим“, заяви той в отговор на въпроса дали ще бъдат успешни реформите в БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата