IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Пилотите на падналия МиГ-29 без трайни увреждания

Илия Дойчинов имал 27 летателни часа за 2012 година

Пилотите на падналия МиГ-29 без трайни увреждания

Падналият самолет. Снимка: Булфото

Не се очакват трайни увреждания на пилотите на падналия военен самолет МиГ-29, съобщи пред Народното събрание министърът на отбраната Аню Ангелов.

Самолетът падна в четвъртък сутринта в нива между пловдивските села Голям Чардак и Царимир. При излитане за изпълнение на летателна задача на борда на учебно-боен самолет МиГ-29 възниква пожар. Пилотите успели да насочат самолета в безопасно направление и да катапултират успешно.

"Двамата са с гръбначни травми, които според специалистите са типични при катапултиране. Снощи пилотите са транспортирани във Военна болница в София за пълни изследвания", каза Аню Ангелов.

Вчера стана ясно, че вторият пилот Петър Методиев е с два счупени прешлена на гръбначния стълб.

"Благодарение на професионалните действия на екипажа, както и на групата за ръководство на полети, са избегнати човешки жертви и не са причинени щети на сгради", посочи военният министър.

Според него възможните причини при такива аварии са три - лоши метеорологични условия, но такива в случая
няма, човешка грешка при пилотиране или техническа неизправност.

Ангелов отбеляза, че назначената комисия за разследване на обстоятелствата и причините за аварията трябва да излезе с доклад до 20 дни, но се надява това да стане в средата или в края на следващата седмица.

Министърът на отбраната беше помолен да коментира дали причина за инцидента може да са малкото летателни часове на българските пилоти спрямо стандартите на НАТО от средно 160 летателни часа
годишно.

Аню Ангелов обясни още, че майор Илия Дойчинов, който е пилотирал авариралия самолет, има общо над 800 летателни часа.

"От началото на 2012 г. досега той има 27 часа и това на практика е средният наряд на онези летци, които изпълняват дейности по охрана на въздушното ни пространство", отбеляза министърът.

Само за 2011 г. сме изхрачили допълнително 50 млн. лева за гориво и българските пилоти са провели 24% повече учения и полети в сравнение с 2010 г. През тази година също предвиждаме увеличение на полетите с около 34 процента, каза още Аню Ангелов.

Той беше категоричен, че България няма да купува нови самолети МиГ-29. Ангелов каза, че страната ни няма възможности да осигури повече от 400 млн. долара в продължение на пет години за нови изтребители.

По думите му някои нови самолети, които сега се произвеждат, са като цена непостижими за българската държава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата