Темата за изграждането на скоростния път Русе - Свиленград е "новата предизборна дъвка" на управляващите, обяви депутатът от Коалиция за България Димчо Михалевски.
По думите му ГЕРБ иска да употреби темата само в контекста на изборите и вероятно след тях "ще лъсне истината, че този проект сам по себе си няма икономически ползи и здрав икономически смисъл".
Единственият вариант, при който той е изпълним, е ако българската държава е поела някакви ангажименти за финансиране на недостига на трафик по подобие на правителството на Сакскобургготски за автомагистрала "Тракия" или са обещали някоя друга полза за катарските компании, която не ми е известна, коментира още червеният депутат.
Той посочи данни, според които оповестеният трафик по това направление е от около 7000 превозни средства на денонощие, като се очаква да се увеличи с 40% в следващите десет години.
Според правилата в Европа за изграждането на магистрала и четирилентов път се изисква минимум 20 хиляди превозни средства среднодневно на годишен план, подчерта Михалевски.
Така според негови изчисления инвестициията в пътя, която вероятно ще е между 900 млн. и 1 млрд. евро, със сигурност ще се възвърне за над 30 г., а дори и за близо 40, което означава годишна възвръщаемост от 3 и под 3%.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.