Ама трябва да има основания пич, то не става така щото на президента му е скимнало има закон за българското гражданство
отговорСигнализирай
37
ДО Ангел преди 12 години
151
СУПЕР ,ХАЙДЕ НА ПРОТЕСТ,КАТО ГЛЕДАМ ВЪВ ИСПАНИЯ ,ПОРТОГАЛИЯ ,ФРАНЦИЯ ,ГЪРЦИЯ,ВСЕ ДЪРЖАВИ КОИТО СА ДАЛЕЧЕ ПРЕД НАС,НАРОДА КАК ПРОТЕСТИРА,ХОРАТА КАК СИ ТЪРСЯТ ПРАВАТА,МИ ЕВАЛЛА,ТО НИЕ СПИМ КАТО БИТ ***,БЪЛГАРИТЕ ОСВЕН ДА КОДОШАТ И ДА ЛИЖАТ *** ЗА ДРУГО НЕ СТАВАТ,СТРАХЛИ ВИ СА
отговорСигнализирай
36
Анонимен преди 12 години
20
Глава четвърта ПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКАТАЧл. 92. (1) Президентът е държавен глава. Той олицетворява единството на нацията и представлява Република България в международните отношения.(2) Президентът се подпомага в своята дейност от вицепрезидент. Чл. 93. (1) Президентът се избира пряко от избирателите за срок от пет години по ред, определен със закон.(2) За президент може да бъде избиран български гражданин по рождение, навършил 40 години, който отговаря на условията за избиране на народен представител и е живял последните пет години в страната.(3) Избран е кандидатът, получил повече от половината действителни гласове, ако в гласуването са участвали повече от половината избиратели.(4) Ако никой от кандидатите не е избран, в седемдневен срок се произвежда нов избор, в който участват двамата кандидати, получили най-много гласове. Избран е кандидатът, получил повече гласове.(5) Изборът на нов президент се произвежда не по-рано от три месеца и не по-късно от два месеца преди изтичане на срока на пълномощията на действащия президент.(6) Споровете относно законността на избора за президент се решават от Конституционния съд в едномесечен срок след изборите.Чл. 94. Вицепрезидентът се избира едновременно и в една листа с президента при условията и по реда за избиране на президент.Чл. 95. (1) Президентът и вицепрезидентът могат да бъдат преизбрани на същата длъжност само за още един мандат.(2) Президентът и вицепрезидентът не могат да бъдат народни представители, да изпълняват други държавни, обществени и стопански дейности и да участват в ръководството на политически партии.Чл. 96. Президентът и вицепрезидентът полагат пред Народното събрание клетвата по чл. 76, ал. 2.Чл. 97. (1) Пълномощията на президента и на вицепрезидента се прекратяват предсрочно при:1. подаване на оставка пред Конституционния съд;2. трайна невъзможност да изпълняват правомощията си поради тежко заболяване;3. при условията на чл. 103;4. смърт.(2) В случаите на т. 1 и 2 пълномощията на президента и вицепрезидента се прекратяват с установяване от Конституционния съд на посочените в тях обстоятелства.(3) В случаите на ал. 1 вицепрезидентът встъпва в длъжността президент до края на мандата.(4) При невъзможност вицепрезидентът да встъпи в длъжност правомощията на президента се изпълняват от председателя на Народното събрание до избирането на президент и вицепрезидент. В този случай в двумесечен срок се произвеждат избори за президент и вицепрезидент.Чл. 98. Президентът на републиката:1. насрочва избори за Народно събрание и органи на местно самоуправление и определя датата за произвеждане на национален референдум, когато за това има решение на Народното събрание;2. отправя обръщения към народа и Народното събрание;3. сключва международни договори в случаите, определени със закон;4. обнародва законите;5. утвърждава промени на границите и центровете на административно-териториалните единици по предложение на Министерския съвет;6. назначава и освобождава от длъжност ръководителите на дипломатическите представителства и постоянните представители на Република България при международни организации по предложение на Министерския съвет и приема акредитивните и отзователните писма на чуждестранните дипломатически представители в страната;7. назначава и освобождава от длъжност и други държавни служители, определени със закон;8. награждава с ордени и медали;9. дава и възстановява българско гражданство и освобождава и лишава от него;10. предоставя убежище;11. упражнява право на помилване;12. опрощава несъбираеми държавни вземания;13. наименува обекти с национално значение и населени места;14. информира Народното събрание по основни въпроси в кръга на своите правомощия.Чл. 99. (1) Президентът след консултации с парламентарните групи възлага на кандидат за министър-председател, посочен от най-голямата по численост парламентарна група, да състави правителство.(2) Когато в 7-дневен срок кандидатът за министър-председател не успее да предложи състав на Министерския съвет, президентът възлага това на посочен от втората по численост парламентарна група кандидат за министър-председател.(3) Ако и в този случай не бъде предложен състав на Министерския съвет, президентът в срока по предходната алинея възлага на някоя следваща парламентарна група да посочи кандидат за министър-председател.(4) Когато проучвателния мандат е приключил успешно, президентът предлага на Народното събрание да избере кандидата за министър-председател.(5) Ако не се постигне съгласие за образуване на правителство, президентът назначава служебно правителство, разпуска Народното събрание и насрочва нови избори в срока по чл. 64, ал. 3. Актът, с който президентът разпуска Народното събрание, определя и датата на изборите за ново Народно събрание.(6) Редът за съставяне на правителство по предходните алинеи се прилага и в случаите на чл. 111, ал. 1.(7) В случаите на ал. 5 и 6 президентът не може да разпуска Народното събрание през последните три месеца от своя мандат. Ако в този срок парламентът не може да състави правителство, президентът назначава служебно правителство. Чл. 100. (1) Президентът е върховен главнокомандващ на Въоръжените сили на Република България.(2) Президентът назначава и освобождава висшия команден състав на Въоръжените сили и удостоява с висши военни звания по предложение на Министерския съвет.(3) Президентът възглавява Консултативния съвет за национална сигурност, чийто статут се определя със закон.(4) Президентът обявява обща или частична мобилизация по предложение на Министерския съвет в съответствие със закона.(5) Президентът обявява положение на война при въоръжено нападение срещу страната или при необходимост от неотложно изпълнение на международни задължения, военно или друго извънредно положение, когато Народното събрание не заседава. В тези случаи то се свиква незабавно, за да се произнесе по решението.Чл. 101. (1) В срока по чл. 88, ал. 3 президентът може мотивирано да върне закона в Народното събрание за ново обсъждане, което не може да му бъде отказано.(2) Народното събрание приема повторно закона с мнозинство повече от половината от всички народни представители.(3) Повторно приетият от Народното събрание закон се обнародва от президента в 7-дневен срок от получаването му.Чл. 102. (1) В изпълнение на своите правомощия президентът издава укази, отправя обръщения и послания.(2) Указите се приподписват от министър-председателя или от съответния министър.(3) Не подлежат на приподписване указите, с които президентът:1. назначава служебно правителство;2. възлага проучвателен мандат за образуване на правителство;3. разпуска Народното събрание;4. връща закон, гласуван от Народното събрание, за повторно обсъждане;5. определя организацията и реда на дейност на службите към Президентството и назначава персонала;6. насрочва избори и референдум;7. обнародва законите.Чл. 103. (1) Президентът и вицепрезидентът не носят отговорност за действията, извършени при изпълнение на своите функции с изключение на държавна измяна и нарушение на Конституцията.(2) Обвинението се повдига по предложение най-малко на една четвърт от народните представители и се поддържа от Народното събрание, ако повече от две трети от народните представители са гласували за това.(3) Конституционният съд разглежда обвинението срещу президента или вицепрезидента в едномесечен срок от внасянето на обвинението. Ако бъде установено, че президентът или вицепрезидентът са извършили държавна измяна или са нарушили Конституцията, пълномощията им се прекратяват.(4) Президентът и вицепрезидентът не могат да бъдат задържани и срещу тях не може да бъде възбудено наказателно преследване.Чл. 104. Президентът може да възлага на вицепрезидента правомощията си почл. 98, т. 7, 9, 10 и 11.
отговорСигнализирай
35
Анонимен преди 12 години
90
Никой уважаващ себе си юрист не трябва да подава документи за участие или да приема номинация преди Искра Фидосова да си подаде оставката като шеф на правната комисия в НС. Тя трябва да понесе отговорност за безумната кандидатура на Марковска, за която стана ясно, че е сделка на ГЕРБ и ДПС!
отговорСигнализирай
По време на партизанското движение обирахме мандри, но те бяха нищо в сравнение с тази мандра!
отговорСигнализирай
32
Анонимен преди 12 години
80
Дянков обмисля как да обложи 5 процента отстъпка от Газпром
отговорСигнализирай
31
Анонимен преди 12 години
100
ЕТО ТОВАЕ НА УМНАТА НА КРАСИВАТА НАЙ ВТАЛЕНАТА ПРИНЦЕСА У ПАРЛАМАТА. КОЙТО НЕЯ ХАРЕСВА НЯМА ВКУС А КОЙТО Я ХАРЕСВА ДВОЙНО ПОВЕЧЕ. ДОГОДИНА ДА Я ИЗБЕРЕТЕ ПАК ЧЕ БЕЗ НЕЯ ПАРЛАМАТА ЩЕ ЗАПРИЛИЧА НА БУНИЩЕ. ЩЕ СЕ ОСМЪРДИ НА УМРЕЛИ КУЧЕТА БЕЗ НЕЯ.
отговорСигнализирай
30
Ангел преди 12 години
212
ВСИЧКИ НА ПРОТЕСТ СТАНЕТЕ БЪЛГАРИ И ВЗЕМЕТЕ НЕЩАТА В СВОЙ РЪЦЕ
отговорСигнализирай
29
Анонимен преди 12 години
70
Авантюрите на парламента дават плодове не виждам как може БГ парламента да гласува незаконни неща, главния конституционен съдия да се сезира.
отговорСигнализирай
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години
преди 12 години