Новото лого на България е шарения като бонбонче от панаир - сладичко, шареничко, хубавичко. България е сериозна страна, не е сладолед, коментира пред журналисти министърът на културата Вежди Рашидов, цитиран от БТА.
Според него логото трябва да бъде една съвършена естетика, а това е малко примитивно. България не заслужава толкова примитивно отношение, заяви Вежди Рашидов.
По думите му трябва да се правят сериозни национални конкурси с професионално жури, така че страната ни да има прекрасно лого, което заслужава.
Съюзът на българските художници също изрази миналата седмица неодобрението си към новото туристическо лого на България. Според творческата организация то е в ущърб на националната графична идентичност.В средата на януари от икономическото министерство представиха бранда.Той включва палитра от символи, които трябва да представят страната ни и да изградят нови асоциативни форми в съзнанието на потенциалния посетител. За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен „подбранд“, който се отличава със собствени символи, има и свое лого.
За направата им от консорциума „Сдружение за бранд „България“ са въплътили някои от най-типичните за България елементи - роза, слънце, море, планина, шевици, архитектура, погача.
Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е направил и проучване с какво точно чужденците асоциират държавата ни. Оказва се, че това е именно слънцето, затова то е и водеща част от логото – намира се в центъра“, обясни тогава Нико-Александър Ян, който е и творчески ръководител на проекта.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.