"Едно истинско историческо събитие". Така строителната министърка Даниела Терзиева описа откриването на магистрала "Тракия".
"Последните три отсечки са съобразени с най-високите стандарти за опазване на животинските видове, а настилката и използваните материали също не поставят съмнение за качеството на магистралата", отбеляза тя.
По нейните сметки в процеса на изграждане на последните три лота – 2,3 и 4, са участвали над 10 хил. души, 500 строителни машини и 660 тира. За изграждането им пък са били отделени 400 млн. лева по ОП "Транспорт".
"Натрупаният опит ще ни помогне да се справим с бъдещите предизвикателства на автомагистрали "Струма" и "Хемус", категорична бе Терзиева по време на откриването на конференция "Научени уроци от изграждането на АМ "Тракия".
На свой ред зам.-министърът на транспорта Петър Киров обяви, че през следващия програмен период - 2014-2020 г. приоритет при изграждането на автомагистрали с европейски средства ще бъде Лот 3 от магистрала "Струма" (при Кресненското дефиле) и довършването на "Хемус".
А по повод автомагистрала "Черно море", която трябва да завърши изграждането на т.нар магистрален пръстен, стана ясно, че ще се търсят други форми на финансиране. Киров обаче отказа да уточни какви точно.
Общо 650 километра завършени високосоростни железопътни трасета трябва да има до края на 2020 година. Направленията, по които ще се изграждат отсечките със скорости от 160 км/ч, ще са турската, гръцката и сръбската граница, каза още Киров.
По думите му изграждането на железопътните трасета заедно с интермодалните терминали (точки, на които се "срещат" няколко вида транспорт) ще доведе до намаляване натоварването на и без друго затруднената пътна инфраструктура.
"Железопътният транспорт е екологичен и нужен. Той трябва да поеме значителен обем товари, които в момента се превозват през останалите видове транспорт", категоричен бе Петър Киров.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.