БДЖ "Пътнически превози" очаква да завърши 2013 г. с печалба от порядъка на 3 милиона и половина лева печалба, каза в интервю за "Фокус" Димитър Димитров, управител на „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД.
Той коментира, че при встъпването му в длъжност дружеството е било изправено пред редица проблеми, свързани с финансовото и експлоатационното състояние - проблеми, предизвикани от недостатъчния брой вагони и локомотиви за обслужване на планираните влакове по направление в мрежата, както и подобряване на качеството на услугата за превоз на пътници.
Финансовите проблеми са били свързани основно със задълженията към кредиторите, които са в особено големи размери и просрочие поради липсата на обслужването им в предходни периоди.
"За този кратък период от 4 месеца успяхме със собствени средства, без допълнително финансиране от държавата, да компенсираме от порядъка на почти 50 милиона лева - заеми от „Пътнически превози” и погасени от „Пътнически превози”. Това даде глътка свеж въздух за кредиторите и гарантиране на състоянието на Български държавни железници. Към настоящия момент успяхме да подобрим финансовото състояние на дружеството. За края на 2013 г. се очаква дружеството да излезе с един много добър финансов резултат, на печалба", каза Димитър Димитров.
"Една от задачите, която сме си поставили при проектиране на новия график, е обвързването с други видове транспорти, така че нашите клиенти да имат пълна възможност за избор на транспорт и да могат последователно да ползват няколко такива. Ние сме бенефициент на европейска програма, като една от задачите й е точно това - съвместимост и взаимодействие между видовете транспорт, основно в градска среда. Работим по този проект и той вече дава своите резултати, основното взаимодействие е със Столична община", каза Димитър Димитров.
"Съвместно със Столична община, ние участваме в проект, финансиран по Оперативна програма „Транснационално сътрудничество в Югоизточна Европа 2007 - 2013 г.".
В рамките на проекта и съвместно със Столична община е изготвен детайлен план за изпълнение, който съдържа четири основни пилотни дейности.
Една от тях е насочена към хармонизиране на разписанието, в т.ч. международните влакове с вътрешните междуградски и крайградски влакове, както и различните видове градски транспорт в София. Ще се изследват възможностите - линиите на градския транспорт в района на Централна гара да се движат до по-късни часове на денонощието. Така ще се осигури обслужване на пътниците по последните пътнически влакове. С хармонизирането на разписанието ще се подобри транспортното обслужване в столицата.", каза Димитров.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.