Над 30% от икономиката в България е в сивия сектор и един от проблемните сектори е туризмът. Това каза председателят на КРИБ Кирил Домусчиев по време на среща с туристическия бранш, инициирана от работодателската организация и КНСБ в рамките на Националната кампания "Бизнесът на светло за по-добро бъдеще".
Домусчиев допълни, че ще бъдат подкрепени всички, които са на светло и правят бизнес по нормален начин.
"Всеки, който е в сивия сектор и в нелоялна конкуренция, да бъде подложен на по-строг контрол и да бъде санкциониран", предложи Домусчиев, цитиран от Агенция "Фокус".
„България е на първо място в ЕС по сива икономика. Сивата икономика е оценена на 454 млрд. евро в ЕС“, каза още Домусчиев. По негово мнение трябва да се положат много усилия туристическият сектор да бъде подпомогнат от държавата, както и да се направят усилия той да излезе на светло.
В този контекст министърът на туризма Николина Ангелкова коментира, че подхожда към туризма като към индустрия изключително отговорно. Тя подчерта, че в готвените промени в Закона за туризма е адресиран проблемът със заведенията в сивия сектор, предложено е и да се създадат национални браншови организации, които да са не повече от 6 на брой, които в регистъра в момента са 203.
„Не съм си измислила тези 50% в сивия сектор. Те са във всички съпътстващи дейности. Трябва да се борим с това и да насочим усилията си", подчерта Ангелкова по повод признанието на ведомството, че половината от сектора е сив.
Министърът заяви, че подкрепя искането на бранша част от приходите от туризъм да отиват за реклама. „За да може това да се случи, трябва да имаме фокус в рекламата. За 2016 г. сме заложили на онлайн рекламата, работа със стратегически туроператори, работа с авиокомпаниите", каза още Николина Ангелкова. По думите й проблемът с кадрите също е изключително наболял, но държавата има волята да го реши.
Николина Ангелкова очаква още следващата година да са налице видими резултати от предприетите мерки.
„Не искам да се оправдавам, че за 10 месеца не мога да свърша работа, която не е свършена 25 години. Има обаче воля от моя страна и на държавата. Имаме приета стратегия за национална реклама. Създали сме предпоставките да адресираме и проблема с големия брой сдружения и тяхната представителност, в момента се разработва пътна карта и за визия до 2030 година“, каза тя.
Относно новата концепция за плажовете Ангелкова каза, че ще предложи използването на морските плажове не само лятото, но и за извършване на спортна дейност. „Изготвили сме примерен бюджет за следващата година. Трябва да убедим финансовото министерство, че си заслужава да се увеличи ресурсът за този сектор", коментира Ангелкова.
Още новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.