През 2015 година "Топлофикация-София" е завела 15 000 дела срещу клиенти, съобщи омбудсманът Мая Манолова пред Нова тв.
Откакто встъпи в длъжност като омбудсман преди 1 година, Манолова е получила 880 жалбите срещу "Топлофикация", енергодружествата, мобилни оператори, кредитни институции. Най-много от тези жалби са срещу "Топлофикация" – 220.
"Първият ми противник е "Топлофикация" със закрепостяването на граждани и буквалното им ограбване с недължими суми", заяви Манолова.
Тя съобщи, че в средата на февруари организира голям форум, на който се надява "Топлофикация" да бъде притисната да се откаже от лошите си практики, както и да се въведат промени в закона по общите условия.
При заведените 15 000 дела става дума за дължима основна сума, която в някой случаи е 2 стотинки и стига до 2 000 лева.
"Абсолютно неприемливо е към тази сума да ти начисляват 300 лева юрисконсултско възнаграждение за твоето призоваване на съд или 350 лева за съдебен изпълнител, когато принудително ти събират задължението.
"Топлофикация" няма практика и задължение преди да предприеме подобни действия да уведоми своите клиенти. Не го прави понеже по този начин се снабдява с едни допълнителни суми от своите клиенти – 15 000 дела по 300 лева", заяви Манолова.
По думите й дружеството не плаща за адвокат, нито на своите юристконсулти.
"На форума ще се опитаме да убедим "Топлофикация" да се откаже от тези пари", заяви Манолова.
"Предупредих ги, че това е истински обществен скандал и трябва да се сложи край на това безобразие. Ако не го направят доброволно, съм подготвила конституционна жалба, която ще внеса – да бъде обявена за противоконституционна възможността едно монополно дружество или държавна институция да събират по съдебен ред разноски, които не са направили", отсече Манолова.